Wurlitzer 2000

Plaats reactie
Smallekamp

Wurlitzer 2000

Bericht door Smallekamp » vr jul 12, 2019 6:26 pm

Onze Wurlitzer 2000 had en heeft na het vervangen van het Cobra element nog steeds een schel geluid.
Ik hoorde vandaag dat de nieuwe Cobra elementen welke nu worden aangeboden niet van een goede kwaliteit zijn en een slechter en schel geluid kunnen veroorzaken. Het zou met name gaan om het kleine "spoeltje" wat in het Cobra element aanwezig is.
De aanbeveling is om een "oud" Cobra element te zoeken en deze van een nieuw naaldje te voorzien door het oude diamantje weg te halen en m.b.v. secondenlijm een nieuwe aan te brengen.
Kan iemand mij advies geven of dit een optie is en waar er eventueel een "oud"element te koop is en welke naald er eventueel op gelijmd kan worden?
Of is er iemand die nog een oud element heeft liggen en welke gereed is om gebruikt te worden en deze eventueel overgenomen kan worden?
Alvast bedankt iedereen voor de hulp!

Roy01

Re: Wurlitzer 2000

Bericht door Roy01 » za jul 13, 2019 5:06 pm

Er zijn de afgelopen jaren wel meer goede kwaliteit en minder goede kwaliteit naalden te koop en die mij niet bevallen gaan retour. Ik ben de laatste tijd niet meer zo tevreden over de Pfanstiehl naalden, deze slaan vaak over terwijl de oude of de tonar naalden dit niet doen en / of ik moet hierbij de naalddruk zo hoog instellen dat het niet bevordelijk voor de platen meer is, deze lijken overal vandaan te komen aangezien Pfanstiehl switzerland niet lijkt te bestaan (enkel als pharmaceutical bedrijf) Maar als ze op de meeste plaatsen ongeveer even veel kosten en ergens anders stukken goedkoper aangeboden worden dan kun je daar al twijfels bij hebben en vaak terecht.

Een diamant puntje omzetten met secondelijm? Dat is wel een heel ambitieus plan. Als het lukt kun je snel rijk worden, zeker nu deze elementen steeds moeilijker te verkrijgen zijn.

Uiteindelijk zal het ombouwen naar een ander element noodzakelijk gaan worden denk ik. We zullen het gaan zien.

Succes

Smallekamp

Bericht door Smallekamp » za jul 13, 2019 7:38 pm

Beste Roy,

Bedankt voor je antwoord en informatie!
Weet je misschien waar er eventueel nog oude cobra elementen te koop zijn?
Of heb je nog een goede tip waar toch nog goede nieuwe cobra elementen te verkrijgen zijn?
Nogmaals bedankt!

Roy01

Bericht door Roy01 » zo jul 14, 2019 1:40 pm

Ik mag hier geen info over andere shops plaatsen helaas, beter even deze vraag aan de beheerder van dit forum te stellen. Hij kan U wellicht verder helpen.

Een andere oplossing is het geheel ombouwen
( uiteindelijk zal dit Uiteindelijk de enige optie zijn die overblijft) U kunt hiervoor dit type element gebruiken

https://www.jukebox-revival.eu/index.php/needles-cartridges/jukebox-cartridges/wurlitzer-cartridges/pfanstiehl-p-188d.html

Mvg,

Roy

Smallekamp

Bericht door Smallekamp » ma jul 15, 2019 9:34 pm

Beste Roy,

Mijn excuses voor de vraag hoor!
Bedankt voor het advies voor de ombouw cartridge!
Heb je eventueel nog wat aanbevelingen hoe de cartridge te vervangen / om te bouwen?
Ik wil het zeker gaan proberen en de cartridge bestellen.

Met vriendelijke groet,

Roland Fidder

Piet Hagens
Site Admin

Bericht door Piet Hagens » di jul 16, 2019 2:01 pm

Hallo,

Probleem bij het ombouwen is dat er eigenlijk geen enkel element past in de cobra toonarm. Tenzij je deze aanpast maar dan kan er nooit geen cobra meer in.

De mooiste oplossing is een andere toonarm plaatsen van een later model (2300 en later). Daar past elk standaard 1/2 inch element in. Vergeet niet de balans aan te passen als dat nodig is en uiteraard dient de versterker te worden gemodificeerd.

m.vr.gr.
Piet Hagens
Jukebox Revival

Plaats reactie