Advies aanschaf wurlitzer 1015 bj 1947

Plaats reactie
Richardboom

Advies aanschaf wurlitzer 1015 bj 1947

Bericht door Richardboom »

Goedemorgen

Allereerst bedankt voor het lezen. Ik ben dus op zoek naar een kenner van de wurlitzer 1015 uit 1947. Ik ben van plan om deze te kopen. Nu is mijn vraag wat zijn de punten waar ik op moet letten. Hij is namelijk gerestaureerd. Maar zoals ik vaak lees is het wel fijn als dit op de juiste wijze gedaan is. Van het weekend ga ik naar de verkoper toe. Het zou echt mooi zijn als jullie me hier kunnen helpen. Zijn er ook bedrijven die me tegen betaling advies kunnen uitbrengen. Ik voeg hier wat foto s toe.

Gr Richard
Bijlagen
1.jpg
$_867.jpg
$_86.jpg

Richardboom

Re: Advies aanschaf wurlitzer 1015 bj 1947

Nog een paar foto s
Bijlagen
$_865.jpg
$_864.jpg
$_862.jpg

Roy01

Bericht door Roy01 »

Ziet er allemaal heel netjes en mooi uit, maar papier is geduldig (dus foto's geven niet alles weer) zo kan er ergens speling op zitten (kan ik via een foto niet bepalen) en ik kan hier niet zien of de versterker gereviseerd is want deze zit op zijn plek.

Word deze met garantie verkocht of niet, en of word er ook daarna service verleent?

Als de prijs voor U goed is en de jukebox speelt perfect zou ik afgaande op de foto's zeggen, ziet er goed uit. Wilt U echter een uitgebreid advies dan is het misschien handig een expert mee te nemen dat kan bijv. Een erkend monteur zijn die de jukebox ook wel in onderhoud wilt nemen en die hem daar vooraf van binnen en buiten bekijkt (misschien iemand via de afdeling reparatiebedrijven). Dit zal helaas niet gaan via de rest van dit Forum.

Succes

Roy

Richardboom

Dank je voor je snelle reactie. Nee deze word zonder garantie verkocht. De versterker heb ik helaas geen foto van. Een expert meenemen is inderdaad een goed idee. Maar ja wie. De waarde van deze machine heb ik geen idee van Hij speelt goed Maar lees ook dat het belangrijk is om het juiste geluid eruit te krijgen na revisie. Ik weet niet hoe dat hoort te klinken Dus dat is een lastige. De waarde durf ik zelf niet in te schatten. Misschien weten jullie meer.

marc1966

Bericht door marc1966 »

Goedenavond Richard waar staat deze jukebox en waar en door wie is deze gereviceerd ? Versterker is erg belangrijk dat dit goed gedaan is . Wat ik zo zie op de fotos ziet het er keurig uit maar let op met vervoer dat alles goed vast gezet word en op vervoerstand gedaan word . Niet in een aanhanger aub neem een busje zodat u kunt zien wat de box doet !

s6 met u aankoop

austin

Bericht door austin »

De aankoop van een jukebox is een persoonlijke zaak, hij is waard wat de gek ervoor over heeft , bij deze jukebox is het mechaniek het voornaamste , als het geluid goed is moet je met deze versterker niet zoveel inzitten, in deze versterkers zit niet zoveel in , speling op de assen en achterzijde bij de ster is veel belangrijker , als achteraf blijkt dat dit niet goed is gaat dit kostelijk worden, je kan iemand meenemen en die kan al veel nakijken maar dit geeft nog geen garantie dat er geen storing gaat aankomen, zoals Roy al aangeeft is service na verkoop ook belangrijk , en de prijs , als die in de buurt zit van een andere met garantie zou ik voor de garantie gaan , succes met de mogelijke aankoop.

Roy01

Bericht door Roy01 »

Zoals Austin al zegt is waarde erg persoonlijk en een jukebox kopen voor "Waarde" is niet meer van deze tijd. Het is wat de gek ervoor geeft.

Het begrip "waarde" in het kort uitgelegd.

Een nieuwe trend is het ombouwen van oude jukeboxen naar MP3 kasten, voor de een heeft een lege kast met een nieuwe (2e hands) computer en versterker van de kringloop met een totaalbedrag van pak 'm beet €100,- "waarde" (kast is als je het slim aanpakt en de resterende onderdelen verkoopt gratis, en versterker en computer kosten hier in de kringloop bij elkaar 65,- dan nog 7,- voor een brandgevaarlijk ongekeurd RGB ledstrippie van Ali, dus ik neem het bedrag erg ruim) " en je verkoopt zoiets voor 800,- is een leuk winstpercentage (zelfs als ze voor 500,- weg gaan), meer dan je gemiddeld op een gereviseerde jaren '70 kast hebt. (Er zijn altijd uitzonderingen mogelijk)

Er is blijkbaar markt voor dit soort dingen (zal het netjes houden dit keer) anders werd het niet gedaan.

voor mij persoonlijk (en dit is dan ook geheel persoonlijk) zijn zulke kasten waardeloos, noem het mierenneuken of oog voor detail hebben (aan U die keuze) IK vind het zonde van de ruiten en originele speakers een embleem links en rechts welke nog wel eens missen of stel je mist de teruggave knop en laat die nu net daar nog op zitten of erger nog je zit te kijken met een kast welke volledig uitgezet is door het vocht maar technisch nog goed is, laat het idee dat je tegenwoordig nog een beter cabinet vind maar aan je voorbij gaan want daar moet tegenwoordig een PC-tje in, voor restaurateurs zijn dit de mindere kanten van de veranderingen die nu plaats vinden. Een ander vind het de meest geweldige aanpassing ooit, Het is dus maar net hoe je er tegenaan kijkt.

IK snap dus niet waarom men zelf niet creatief genoeg is om een nieuw cabinet te bouwen in golden age style? Met een nieuwe layout en nieuwe speakers zou je zelfs een nog beter geluid kunnen krijgen en een veel betere afwerking dan zwarte tape om schermen heen en ledstrippie's die het echte kermiseffect de woonkamer in knallen I.p.v. hoogwaardige LED TL's
etc.dus blijf IK van mening dat het een geldkwestie betreft om zo snel mogelijk rijk te worden. En dan zijn we weer bij "waarde" zo lang er "gekken" zijn die dit kopen zal het dus ook gemaakt blijven worden, ofwel vraag en aanbod, is de markt verzadigd stort de prijs in of word de markt zo gemaakt dat je het nieuwe model echt moet hebben of je mist zoveel dat je leven zonder die nieuwe geen enkele zin meer heeft en je er rustig 899,- voor neer legt want een goedkoper merk doet hetzelfde maar dan hoor je er niet bij of dat ene programma werkt niet op die en dat is niet compatible met dat (zie de GSM markt) ik heb ze vroeger gerepareerd als werk en je wilt niet weten hoe hard de consument in deze branche genaaid word :lol: :lol: :lol:
Hebben ze toch echt goed aangepakt daar bij het broertje van peertje en de fabrikant van de Galaxy ass ofwel ruimte reet, wie die naam verzonnen heeft is echt geniaal :lol: is zo'n telefoon nu echt 899,- waard? Nee natuurlijk niet! Maar je kunt niet zonder word je wijsgemaakt dus geef je het er maar al te graag voor aangezien je ze door de vraag niet goedkoper krijgt want je kunt niet zonder en je moet en zal elke 2 jaar een nieuwe nodig hebben (is dat echt nodig? :roll: ).

Maar goed hetzelfde geldt dus ook voor een originele wurlitzer 1015, de een vind het een mooie of zelfs prachtige 24 select machine, een ander vind het een veel te dure schemerlamp waar ze het liefst een bluetooth module in zouden plaatsen om meer muziek te kunnen draaien. TIP! Een surround set en een smart tv samen met youtube app op hetzelfde wifi netwerk doet precies hetzelfde beter en goedkoper, je moet natuurlijk niet de goedkoopste surround zooi gebruiken. echt een Tip als je op het punt staat zo'n ombouw ding te kopen, houd je ruimte over in de kamer voor een echte jukebox :mrgreen:

Voor gebruik zou deze 1015 dus meer "waard" worden voor de originaliteit en dus voor de "echte" verzamelaars word deze minder waard
Het begrip "echte" verzamelaars is net zo'n onderwerp als waarde :lol: gaan we dus niet verder behandelen

Tegenwoordig een jukebox kopen voor "waarde" zou ik daarom persoonlijk met klem afraden, ik denk dat in de loop van tijd de hobby gaat worden dat je een jukebox koopt om deze volledig op te knappen maar dat deze wel duurder gaan worden als in een rap tempo kasten gesloopt blijven worden en er nog liefhebbers voor de hobby blijven bestaan, ook het hamsteren van onderdelen zie ik dadelijk als weg gegooid geld, niet dat het op heel korte termijn zal plaats vinden maar als het defecte onderdeel uiteindelijk te duur is voor iemand want "te duur" is persoonlijk, word er ergens wel een pc-tje in die jukebox geknalt onder de noemer economisch niet rendabel te repareren. NEWSFLASH!!!'Geen enkele jukebox uit die tijd is dat nog aangezien dit allen stuk voor stuk afgeschreven apparaten zijn welke voor automatenexploitanten niets meer waard waren hooguit 1,- afschrijfwaarde voor de fiscus. Dus het is de liefde voor oude techniek die het , het opknappen waard maakt , maar die liefhebbers zijn aan het afnemen in aantallen en neemt de wegwerp maatschappij het over

Of dat je een jukebox koopt om te gebruiken en er de muziek bij verzameld hetzij platen hetzij cd's maar ik (en dat is weer geheel persoonlijk) zie niemand mp 3's verzamelen en mooi tentoonstellen

maar bij die laatste optie van jukeboxen zou ik dan wel aanraden een VOLLEDIG gereviseerde machine MET garantie aan te schaffen bij iemand die na afloop ook service blijft verlenen , welke dan ook niet goedkoop zullen zijn want volledig reviseren , (DAN bedoel ik geen reparatie's welke als gereviseerd door moeten gaan) en deze service verlenen kost nu eenmaal een behoorlijk bedrag het na afloop in onderhoud houden zal een abonnement module worden ,

OF! je gaat voor een "te duur" omgebouwd computermeubel welke je met een smart T.V. al voor 90% bezit :mrgreen: .(sorry, nogmaals.... MIJN mening! )

Mocht je toch voor een goedkope "tra-la-la spelende" jukebox zonder enige vorm van onderhoud of revisie gaan ( nu nog volop te krijgen maar zal ook snel in beschikbaarheid gaan afnemen verwacht ik zo) , of een die wel gereviseerd is in het jaar stillekes (er word toch blijkbaar vaak gedacht dat een revisie ervoor zorgt dat een jukebox 20jaar lang nieuw blijft en er daarna niets meer stuk kan gaan :roll: ) welke zonder garantie verkocht word is het een must om zelf technisch genoeg te zijn zo'n kast te kunnen onderhouden, anders zal hij waarschijnlijk snel alsnog stil vallen en beland je hier op het forum met je vraag en moet je het met behulp van aanwijzingen zelf oplossen :lol: soms met en soms zonder succes

Monteurs worden schaars en anderen gaan in de toekomst alleen hun eigen gerestaureerde jukeboxen in onderhoud nemen welke links en rechts al aan het gebeuren is, en voor storingen in die ombouwkasten kun je Student aan huis inschakelen want EXTRA NEWSFLASH!!! Computers gaan vroeg of laat ook stuk en zijn dan met regelmaat onherstelbaar, maar de wegwerpmaatschappij is er om goedkoop volledig te vervangen I.P.V. repareren, het zijn geen jukeboxen meer (houd er daarom ook rekening mee dat deze niet meer in een openbare ruimte mogen staan , dus zet deze zeker niet in een feestzaaltje, bespaar jezelf het risico op een rechtenclaim boete) en een jukeboxmonteur zal zich er niet voor in zetten want een ander computertje erin knallen kan iedereen toch?

Kortom binnen iedere hobby zijn er dingen te krijgen waarvan de maag je wel eens om draait , het kotsen je nader staat en je denkt "dat er gekken zijn die daar hun geld in steken" maar het is wel de waarheid , that's life :roll: omgekeerd zal dat er ongetwijfeld ook zijn, smaken verschillen en dat is maar goed ook en dus "waarde" ook , door iets compleet links te laten liggen verdwijnt waarde in een oogwenk:idea: hetzelfde is ook gebeurd bij de meeste 78 toeren machine's. Sorry ik ben een millenial en mijn smaak muziek op 78 toeren is er niet te krijgen voor betaalbare prijzen dus pas ik voor deze machine's en ze ombouwen naar 45 toeren is leuk bedacht maar dan ga ik liever voor een jonger model

(natuurlijk zijn er ook nog de originele MP3 jukeboxen met professionele electronica welke ontworpen zijn voor langdurig gebruik maar ze kosten nogal wat dus ik snap het budget idee ook wel, ik moet er alleen niets van hebben ). ik verwacht daarom nog wel een paar behoorlijke verschuivingen binnen deze hobby, of er nog eens zo'n revival voor jukeboxen komt zoals dat nu al een tijdje bij de flipperkasten aan de gang is waarbij de digitale flipperkast ofwel virtual pinball ineens te lijkt verdwenen, er gaat blijkbaar niets boven het echte werk? Tijd zal het leren 8)

Suc6 met de mogelijke aankoop

p.dewert

Bericht door p.dewert »

Beste,

Hetgeen Aston zegt is het belangrijkste bij deze simplex mechanismen !

Ik heb zelf een originele 1015 nog volledig origineel ,ook de fineer, en speelt picibello en neemt altijd heel mooi de selecties maar dat is omdat er nul speling op de Assen zit

Succes

Plaats reactie