wurlitzer omt neemt geen cd's en carrousel draait niet

Plaats reactie
Barry1982

wurlitzer omt neemt geen cd's en carrousel draait niet

Bericht door Barry1982 »

Dag iedereen,mijn naam is Barry en ik ben nieuw hier.

ik heb sinds kort een wurlitzer 1015 omt (50)cd aangeschaft voor te restaureren maar de jukebox neemt geen cd's of de carrousel wil niet draaien.
De gripper arm werkt wel in testmode dus deze heeft denk ik geen defect.
Bij het inschakelen van de jukebox springt onmidelijk het klepje open van de korf vooraan en blijft verder open staan en de coil dat het klepje bedient wordt zodanig warm dat je het begint te ruiken.
In testmode als je op de grote knop duwt in testmode dan springt het klepje weer dicht...dus ik denk wel dat het werkt.
Heel raar....
Het plaatje met de twee 470 ohm weerstanden van de cd'speler zou compleet in orde moeten zijn ...
Nu is mijn vraag is dit een instelling probleem of is er ergens nog een defect ?

Groeten

Roy01

Re: wurlitzer omt neemt geen cd's en carrousel draait niet

Bericht door Roy01 »

Hallo Barry en welkom bij de club

Aan het verlengde van de gripperarm (achteraan) zit een nokjenas welke microschakelaars bediend, dit wiel staat er om bekend met regelmaat stuk te gaan en als dat gebeurd kan de computer de positie van de gripperarm niet meer bepalen. Echter kan een defecte microswitch hetzelfde veroorzaken. Of het de klacht is kan ik je niet garanderen maar het is een mogelijkheid.

Succes,

Roy

Barry1982

Bericht door Barry1982 »

hoi roy,

sorry voor het late antwoord maar even geen tijd gehad,het probleem ligt eerder aan de carrouselmoter denk ik of deze werkt niet.
Als ik een nummer invoer springt de coil aan de korf open en blijft deze open staan en heel warm tot als ik de korf met de hand verdraai en op een gegeven moment neemt hij een cd dus de gripperarm werkt perfect denk ik.
Zou het kunnen dat de moter stuk is van de carrousel? of zou dit probleem met de switches te maken hebben.

mvg

Roy01

Bericht door Roy01 »

Motor doormeten en je weet het of hij stuk is.

Anders is het waarschijnlijk een switch, de korf mag niet draaien als de gripper niet in rust positie staat en die switches zijn naast het bepalen van de positie tevens een beveiliging hiervoor.

Succes,

Roy

Barry1982

Bericht door Barry1982 »

hoi roy,

dus ik veronderstel dat het dan niet om de switches gaat van de gripperarm maar dan eerder die van de korf ? onderaan de metalen plaat veronderstel ik ?

Ik zal het eens bekijken.alvast bedankt voor wat feedback !

Roy01

Bericht door Roy01 »

Hallo Barry,

Het zijn juist wel de switches van de gripperarm (meestal die bediend word op het moment dat de CD door de gripperarm los gelaten word in de carrousel) die ervoor zorgen dat de korf motor niet kan draaien als deze stuk zijn en de computer dan denkt dat de cd nog op de speler ligt, ik ben helaas niet helderziend waardoor ik van hieruit niet kan zien wat er daadwerkelijk stuk is anders had ik het hier wel vermeld, maar er zijn meerdere mogelijkheden waarom die carrousel niet draait dus je zult dit toch even zelf moeten doormeten en uitvinden of het de motor zelf is of toch een schakelaar, en of het misschien toch een aansturingsfout is vanuit de centrale, met een "goede" multimeter zou dit geen probleem moeten zijn :mrgreen:

Indien dit wel een probleem is of de fout in de centrale zit welke een reparatie is die niet voor iedereen weg gelegd is, kan ik enkel het advies geven om een servicemonteur in te schakelen. Zie rubriek technische bedrijven.

Succes,

Roy

Plaats reactie