NSM E160 - 'cartridge'

Plaats reactie
JohanBe

NSM E160 - 'cartridge'

Bericht door JohanBe » vr okt 19, 2018 7:49 pm

Ik ben op zoek naar een cartridge voor een NSM Prestige E160. Type is Shure M17CM. Heeft iemand die te koop of enig idee waar ik die nog kan vinden? Blijkt, volgens tante Google, niet evident. De twee naalden zijn geen probleem: die zien er onder de microscoop nog heel keurig uit.

Alvast dank voor mogelijke tips.

Johan

Roy01

Re: NSM E160 - 'cartridge'

Bericht door Roy01 » za okt 20, 2018 11:17 pm

Beste Johan,

Deze zul je niet makkelijk gaan vinden, deze worden al dik 30 jaar niet meer gemaakt en worden steeds zeldzamer, Shure wilt ze niet meer in productie nemen (dat is al eens gevraagd) maar ze gaan ook niet snel kapot dus is het zeker dat deze stuk is? (Doormeten) Zo ja, dan zou een Seeburg pickering ( door de komst van de nieuwe vinylboxen is deze ook nieuw te verkrijgen ) kunnen gebruiken. Maar goedkoop zijn deze niet

Succes,

Roy

JohanBe

Bericht door JohanBe » zo okt 21, 2018 12:23 am

Roy,

Je bevestigt mijn vermoeden en het element is echt stuk.

De Pickering (ik vermoed dat je de 340D bedoelt) heb ik ook gezien maar lijkt me ook niet zo makkelijk leverbaar. De eigenaar van de jukebox moet maar beslissen over de prijs.

Plan B is met een ander (enkelvoudig) element. Zal een beetje bricoleren zijn en de jukebox zal dan enkel nog A-kantjes kunnen spelen maar da's toch beter dan het volledige toestel (dat er nog prima uit ziet en, op het element na, goed werkt) af te schrijven. Het ziet er naar uit dat dit zal lukken zonder blijvende ingrepen zodat later eventueel toch nog een M17CM terug geplaatst kan worden.

grts - Johan

Roy01

Bericht door Roy01 » zo okt 21, 2018 7:26 pm

Dat is een mogelijkheid, of op zoek gaan naar een sloopwagentje, of naar het adres zoeken in duitsland dat volledig gereviseerde wagentjes leverd incl. Toonkop, deze kosten dan wel € 360,- maar dan speelt de jukebox wel weer naar behoren.

Nog een andere optie is op zoek gaan naar de iets makkelijker te vinden NSM toonarm van Ortofon
dan zul je alleen de bevestiging moeten gaan aanpassen.
Deze is bij jukebox-revival te verkrijgen

https://www.jukebox-revival.eu/staging/catalogsearch/result/?q=Nsm+ortofon&order=relevance&dir=desc

Een los element voor alleen de a kanten zou ik persoonlijk voor de audio technica AT 2600 gaan. Niet te duur en prima prestatie's

Een oplossing is er altijd, het is maar net hoeveel je (in dit geval de klant) er aan wilt uitgeven.

Succes,

Roy
Laatst gewijzigd door Roy01 op zo okt 21, 2018 8:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

JohanBe

Bericht door JohanBe » zo okt 21, 2018 8:27 pm

Roy,

de Ortofon oplossing kende ik niet maar lijkt me een zeer goed (en betaalbaar) alternatief. Hartelijk dank voor de tip.
grts - Johan

Roy01

Bericht door Roy01 » zo okt 21, 2018 8:31 pm

No problemo, alleen de bevestiging zal even prutsen worden met wat aluminium strips o.i.d. het is zeker geen plug and play oplossing, maar beter iets dan niets.

Succes,

Roy

P.s. voor de mee lezers, dit kan alleen bij shure elementen, niet bij de merula wagens!

Plaats reactie