Sl 100 Geen selecties

Plaats reactie
pedro

Sl 100 Geen selecties

Bericht door pedro » zo apr 28, 2019 10:02 pm

De SL100 maakt geen selecties. Loopt twee keer op en neer en stopt.
De tormat functioneert. Op de batterij test werkt deze niet maar bij het geven van een puls door het verwijderen en inpluggen van de tulpstekker selecteert deze.
De unit voor de zekerheid geprobeerd in een andere SL100 hieruit bleek dat de unit dood is.
Condensatoren gewisseld en hoera de box deed het voor helaas maar een paar minuten.
Beide kanten werden geselecteerd.

Voor de zekerheid alle spanningen gemeten welke in het schema staan en deze zijn allemaal aanwezig. Zij het dat er enkele afwijken.
Op de TB3101 wordt +150V opgegeven bij het onderste contact hier meet ik 210V.
Dit geld ook voor de 395V DC hier meet ik 328V DC.
Bij de overige meet ik ook kleine afwijkingen.

In een andere topic over de zelfde box met het zelfde probleem heb ik gelezen dat het bij die box aan de thyristor lag.
Zodra deze warm werd gemaakt selecteert de box.

Aangezien de box even geselecteerd heeft met nieuwe condensatoren vraag ik mij af of het eventueel aan de thyrstor kan liggen?
Als ik namelijk meet op de tulp stekker meet ik enkele milivolts bij het maken van een selectie.

Wie heeft enig idee wat het kan zijn?

Groet ,

Pedro

Roy01

Re: Sl 100 Geen selecties

Bericht door Roy01 » ma apr 29, 2019 2:21 am

Beste Pedro,

Bij het vervangen van de condensatoren ook op de voltages en polariteit gelet? Als deze nl. Te laag zijn bij de nieuwe (kom het geregeld tegen ) zullen ze niet lang werken, en als ze verkeerd om zitten ook niet Dus voor ons is het op dit moment ook vrij lastig om een oorzaak te gaan zoeken als de box na het vervangen van deze elko's eerst wel werkte al is het maar voor korte duur, omdat we dan eerst uit moeten gaan sluiten of er wellicht mischien ergens een foutje gemaakt is, pas dan kun je eens gaan kijken of het de thyristor is (kost ook niet veel) en of het anders via het forum op te lossen is

We horen het wel.

Roy

pedro

Bericht door pedro » zo mei 05, 2019 9:38 pm

Beste Roy,

Bij het vervangen van de condensatoren is gelet op de waarden en polariteit.
Jammer genoeg zit hier niet de fout in.
Ik weet als je elco's verkeerd aansluiten ze opgeblazen worden. Maar hoe kunnen deze verder defect raken ?
Als de thyristor vervangen wordt dienen dan ook de condensatoren vervangen te worden?

Groet,
Pedro

Roy01

Bericht door Roy01 » ma mei 06, 2019 12:08 am

Als de condensatoren goed zijn aangesloten en de waarden kloppen zal dit niet nog een keer hoeven nee, ik kan op het forum helaas niets uitsluiten, ik zie vanuit hier niet wie er handig genoeg is en wie dit niet weet :mrgreen: maar de thyristor kun je doormeten of deze stuk is, meet hij goed zul je de fout elders moeten zoeken. Meten is weten dus een kant en klaar antwoord kan IK helaas niet geven zonder metingen te verrichten.

Kan ook een slechte massa zijn, verkeerd afgestelde detend switch, slecht contact in de stekkers etc etc etc.

Succes

austin

Bericht door austin » ma mei 06, 2019 11:04 am

ik denk dat je een read out probleem hebt , als de batterijtest niets doet en hij tript wel als je de tulip stekker er uit trekt of in steekt is het trip gedeelte in orde ( normaal) , even kijken of de spanning aankomt op de detent switch , dan kun je nog ohm meten tussen de detent en de massa , als je aan de motor draait moet deze op een bepaald moment op 0 ohm komen, als je dit niet krijgt heb je een storing tussen je detent switch en het aftast blok onder de tormat .

Plaats reactie