Seeburg 222 service switch

Plaats reactie
EelcoBorsboom

Seeburg 222 service switch

Bericht door EelcoBorsboom » zo nov 03, 2019 10:01 pm

Beste allen, ik heb een prachtige Seeburg 222. Tot voorkort deed hij alles perfect incl. 7 nummers stapelgeheugen. Tot ik met mijn vingers aan het stalenhendeltje zat achter de toets E, ondertussen weet dat dit de service switch is. Normaal staat hij naar rechts, ik kan hem in het midden zet dan gebeurt er niets en druk ik hem naar links dan gaat de wagen 2 maal heen en weer, het lijkt op scannen. Nu is hij vanaf dat moment zijn geheugen kwijt, selecteer ik een nummer dan pakt hij eerst een vaste single (F8) om als 2e mijn 1e selectie te pakken en ook het stapelgeheugen doet het niet meer. Selecteer ik een 2e single dan gaat hij er, voor de eerste klaar is, gelijk naartoe.
Ik heb een onderhoudsboek gekocht en YouTube doorzocht maar ik kan niets over de werking van de service switch vinden van mijn model de 222.
Kan iemand mij helpen? Zonodig breng ik hem weg maar ik denk dat het service switch is omdat ik daaraan heb gezeten daarna ging het fout.
Help! Hartelijk dank bij voorbaat, Gr. Eelco.

austin

Re: Seeburg 222 service switch

Bericht door austin » ma nov 04, 2019 3:10 pm

wat ik uit uw tekst kan maken is dat als de wagen stil staat en je een selectie maakt hij dadelijk een plaat neemt alvorens dan naar de geselecteerde plaat te gaan, als de plaat dan speelt en je maakt een nieuwe selectie doet hij dadelijk de plaat in het rek en neemt de volgende , dit is bij seeburg een bekend probleem door slechte contacten, het zou kunnen dat je een slecht contact hebt in de service switch maar ik denk dat er meer slechte (vuile) contacten zijn , je kan dit alleen weten door ze door te meten.

EelcoBorsboom

Bericht door EelcoBorsboom » di nov 05, 2019 11:56 am

Beste Austin, hartelijk dank voor de genomen moeite. Het probleem begon nadat ik met mijn vingers aan de service switch had gezeten. Die heb ik al schoongemaakt zover als mogelijk. Welke andere contacten moet ik verder aan denken of kan ik hem beter wegbrengen voor een onderhoudsbeurt? Gr. Eelco

austin

Bericht door austin » wo nov 06, 2019 2:37 pm

een seeburg die in het wilde weg selecties neemt heeft meestal een slechte contacten tussen toetsenbord en tormat , dat betekent de 2 grote stekkers op de voeding , de stekker op de credit unit en de schuifcontacten in het toetsenbord , meestal als het toetsenbord goed is gereinigd en de anticheat contacten zijn doorverbonden zijn de meeste problemen eruit , soms helpt het ook om de grote stekkers is een paar maal op en neer te schuiven.Als de voeding niet gereviseerd is mag je ook eens hieraan denken.

EelcoBorsboom

Bericht door EelcoBorsboom » za nov 09, 2019 5:47 pm

Beste Austin, hartelijk dank. Ik ga een moment zoeken om dit te gaan doen. Het kan even duren en dan laat ik het weten. Nogmaals, hartelijk dank, Met vriendelijke groeten, Eelco Borsboom

EelcoBorsboom

Bericht door EelcoBorsboom » zo nov 10, 2019 4:59 pm

Beste Austin, ik heb contactspray gekocht. De contacten goed schoon gemaakt van de service switch en de contacten van het toetsenbord. Geen verandering. De rest gaat mij te ver, dus mijn vraag is. Wie kan ik beste hiervoor benaderen die of bij ons thuis wil kijken of waar ik kan ik hem laten weg brengen (of laten ophalen) om hem een goede servicebeurt te laten geven?
Groeten, Eelco

Roy01

Bericht door Roy01 » ma nov 11, 2019 2:22 pm

Er staan div. Bedrijven genoemd welke jukeboxen herstellen in de rubriek jukebox reparatiebedrijven.

Succes

Plaats reactie