Lampje LPC1

Plaats reactie
John Livius

Lampje LPC1

Bericht door John Livius »

Hallo.
Voor de 5e keer op rij heb ik het lampje waarmee je kunt zien welk nummer er afgespeeld wordt vervangen.
Erg lastig karwei omdat je er haast niet bij kunt.
Ik heb er telkens een zelfde lampje in gezet als er bij de aankoop 4 maanden geleden, nl. 12v 1,2 amp.
Is dit misschien het verkeerde lampje en is er misschien een makkelijkere methode om dit te vervangen.
Mvg. John

Roy01

Re: Lampje LPC1

Bericht door Roy01 »

Nogal logisch dat dit lampje steeds stuk gaat, dit moet deze zijn:

https://www.jukebox-revival.eu/index.php/lamp-14-4-v-0-1-a-bi-pin-19-o-a-seeburg-lpc-1-en-verder.html

En in de manual staat omschreven hoe je hier makkelijk aan komt.

Succes,

Roy

John Livius

Bericht door John Livius »

Hallo Roy.
Dank voor de reaktie.
Probleem is nu dat ik een schroef-fitting in de jukebox heb zitten en dat lampje wat je aanbeveelt pinnetjes heeft.
Zou deze ook met schroefdraad leverbaar zijn. Ik heb al gezocht natuurlijk maar nog niet kunnen vinden helaas.
Mvg. John.

Roy01

Bericht door Roy01 »

Dan is de fitting niet origineel (en dat is heel vervelend voor U) . Of dit lampje er dan ook is met schroefdraad is mij onbekend, Ik werk alleen met origineel materiaal tenzij dit in geen enkel wijze een optie is en dat is bij deze fittingen totaal NIET aan de orde, daarom vraag ik mij echt af waarom men voor deze oplossing gekozen heeft.

Ik verdiep mij dan ook niet in het oplossen van aanpassingen die er niet in thuis horen en dat is op een forum ook geen optie, het aanbevolen lampje is de originele vervanger welke normaal gesproken het kant en klare antwoord had moeten zijn. Maar het is nu ook duidelijk waarom het vervangen van dit lampje dan zo moeilijk gaat, normaal is dit heel eenvoudig. Dus U hebt 2 optie's of op zoek naar een lampje met schroefdraad met de juiste specs en het nog een.keer op de moeilijke manier erin proberen te krijgen, of een Bi-Pin fitting zoeken die er eigenlijk in thuis hoort. Maar ik sta er dus telkens versteld van hoe sommige simpele dingen zo verbouwd worden, dus ja het is allemaal op meerdere manieren te repareren maar men maakt het er zo niet makkelijker op, Je zou tegenwoordig al een gepersonaliseerde jukebox manual nodig hebben, want er zijn er nog maar weinig fabrieks standaard.. zucht :roll:

Succes

Mvg,

Roy

Plaats reactie