Wagen LS1 staat stil

Farmer

Wagen LS1 staat stil

Bericht door Farmer »

Hallo,

Mijn wagen staat stil aan de linkerzijde nadat we een selectie in hebben gegeven. Reset met de reject knop werkt ook niet. Aan en uit schakelen werkt ook niet met deze analoge machine.. haha.

Ik hoop dat iemand tips heeft voor me.

Groet,

Klaas de Boer

martin knegt

Re: Wagen LS1 staat stil

Bericht door martin knegt »

Probeer de schakelaar welke onder aan het wagentje zit om te zetten.
Het kan zijn dat hij geen goed contact maakt tijdens het omschakelen naar de rechter kant en zo stil blijft staan.
Oom kun je de service switch een keer bedienen om te kijken of dit effect heeft.
Succes

austin

Bericht door austin »

heeft hij de plaat genomen of heeft hij net van richting gedraaid , ( zie oplossing Martin) , verder eens voelen of de motor draait , kan zijn dat de rubber motor koppeling gebroken is .

Twan de Graas

Bericht door Twan de Graas »

Kan ook zijn dat de rails waar de wagen overheen gaat niet recht zijn en hem klemmen. Hierdoor zal die niet verder gaan maar dit merk je snel genoeg. Hij wil namelijk wel verder maar zal daan gaan schokken omdat die niet kan.

Farmer

Bericht door Farmer »

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga ze dit weekend even proberen. Het zou zomaar kunnen dat Martin gelijk heeft omdat hij op het moment van omschakelen stopte en niet meer bewoog..

Groet.

Klaas de Boer

Farmer

Bericht door Farmer »

Plotseling deed hij het weer nadat ik de jukebox een keer aan gezet heb en speelde hij gewoon alle selecties af welke er nog instonden. Bij een nieuwe selectie 10 minuten later stopte de wagen weer, echter had hij wel de plaat uit het rek genomen.

Wat me tevens opvalt is dat als we de jukebox aanzetten, de eerste plaat pas na een halve minuut op de juiste toeren is en dat hij in die halve minuut langzaam op gang komt. daarna werkt hij normaal, alleen bij de eerste plaat nadat de jukebox aan gaat.

Zou dat iets mechanisch zijn? of meer electronisch..

Met vriendelijke groet,

Klaas de Boer

martin knegt

Klaas,
Het kan zijn dat de motor condensator slecht is.
Deze zit aan de bovenkant van het wagentje.
Is op deze site te verkrijgen.
Kan ook een combinatie zijn van dit met oud vet in de aandrijving.

Farmer

Bericht door Farmer »

Martijn,

Thanks.

Dat zou kunnen, ik ga het vanavond eens controleren en de punten van de motor smeren welke in de handleiding staan meet naaimachine olie. Ik neem aan dat het niet perse Seeburg olie moet zijn zoals in de handleiding staat..

martin knegt

De olie is goed, er zitten op de motor smeerpunten onder en boven.
Succes

Farmer

Bericht door Farmer »

Het lijkt erop of de stroom langzaam op is.. hij stopt langzaam. Soms begint hij weer als hij even aanstaat en stopt ook spontaan weer. Als hij dan weer begint dan langzaam en na een minuut op de juiste snelheid. Lijkt echt op een condensator probleem. Zou het dan die condensator zijn op de motor zelf? Da's best een flinke toch? Zijn dat speciale condensatoren? Hoe kan ik dat meten? En waar staan deze op de website?

Thanks alvast.

Klaas

martin knegt

Klaas,
De condensator heeft een groene draad die naast de bovenste schakelaar loopt.
Het kan zijn dat het contact is weggebrand en af en toe geen contact maakt.
Let op hier staat 110 volt op.
Dit contact schakelde een extra motor condensator bij om meer kracht te hebben bij het wisselen.

Roy01

Bericht door Roy01 »

Let er wel op dat voor het verwijderen van die condensator je beide aansluitingen even met elkaar verbind d.m.v. een geïsoleerde tang o.i.d. deze hebben namelijk de eigenschap om spanning vast te kunnen houden en dan wil je die punten echt niet met je blote hand aanraken tenzij je graag shocktherapie ondervindt :mrgreen: . Niet schrikken het kan een flits en of kleine knal veroorzaken.

Condensator vind je o.a. hier

https://www.jukebox-revival.eu/capacitors/motor-capacitors/motor-condensator-model-q-en-later.html

Of hier

https://www.jukebox-revival.eu/jukebox-parts/seeburg-parts/seeburg-lpc1-en-latere-modellen/seeburg-lpc1-and-later.html?p=3

Succes

Farmer

Bericht door Farmer »

Nah.. liever niet.. Ik wilde net vragen hoe je het beste een condensator kunt ontladen zonder shocktherapie.. haha. Thanks.

Is het in jullie ogen waarschijnlijk ook de condensator? Hij heeft geen uiterlijke schade in ieder geval.

Klaas

Roy01

Bericht door Roy01 »

Kan de motor condensator zijn maar de fout kan ook in de autospeed unit zitten, maar een slecht contact kan het ook zijn, helaas zijn dit dingen die van achter een scherm koffiedik kijken is :mrgreen:

Farmer

Bericht door Farmer »

Auto speed unit zit er niet op.. scheelt alweer ergens zoeken. Ik ga de motor condensator maar eens vervangen. Is al besteld hoop deze week binnen. Ik heb overigens de slede over de rails verschoven. Iet wat geforceerd ik hoop niet dat ik nu dingen ontregelt heb..

Groet,

Klaas

Plaats reactie