lpc 480

Plaats reactie
kottelaar

lpc 480

Bericht door kottelaar »

halo ik heb mijn toetsenbord ingespoten met kontakt reiniger maar te vroeg aangezet. als ik nu mijn jukebox aanzet geeft een krak in de tormat chassie. als ik mijn wagen laat lopen en druk in het chassis op een bewegend deel er zitten 2 bewegende delen in een voor a kant 1 voor b kant dan pakt hij het plaatje ..kan dit een condensator zijn en meet ik dat met geen weerstand goed en wel weerstand doorgeslagen condensator..gr bram

austin

Re: lpc 480

Bericht door austin »

uitleg is niet geheel duidelijk, maar het toetsenbord in spuiten heeft niets te maken met de tormat , ik denk dat je het aftastblok bedoeld onder de tormat en daar heb je pinnetjes die tegen de tormat duwen, als je daaraan bent geweest heb je al veel gelukt gehad dat je geen optater hebt gekregen, hier staat 300 Vdc op , of het geheel moet afgesteld worden of er zitten te dikke draadjes aan de pinnetjes waardoor deze niet vrij kunnen bewegen maar dat kan ik van hier niet bepalen .Dan het inspuiten met contactreiniger is een noodoplossing welke even gaat werken, weldra doet hij het nog slechter , goed (laten )schoonmaken is hier de boodschap maar dat kost voor de meeste te veel , een jukebox voor je te ergeren is de andere optie .

kottelaar

Bericht door kottelaar »

nee niet het aftastblok dat zit niet bij de toetsen volgens mij

austin

Bericht door austin »

dan moet je even de namen leren, het toetsenbord zit onder de toetsen, de tormat hangt achteraan het platenrek .wat bedoel je met krak, graag een duidelijke uitleg anders wordt het moeilijk.

kottelaar

Bericht door kottelaar »

er staat duidelijk tormat control center op het chasis

kottelaar

Bericht door kottelaar »

krak is het geluid uit de tormat control als ik hem aanzet

austin

Bericht door austin »

enige geluid uit de tormat control center is van de play spoel ( rechts boven in de hoek) daarna gaat de wagen lopen maar denk uit jouw uitleg dat hij geen plaat neemt , als je op de relais duwt is het normaal dat hij een plaat neemt ,1ste vraag natuurlijk , is de controlcenter al gereviseerd , zo niet is dit het eerste wat moet gebeuren , heb je daar geen verstand van best eens een monteur zoeken die van LPC wel verstand heeft.

Roy01

Bericht door Roy01 »

Of een gebroken contact in de reverse switch wat bij de LPC deze klacht ook kan veroorzaken, als de wagen van rechts naar links loopt neemt dit model jukebox geen plaat want alle platen worden afgespeeld als de wagen van links naar rechts rijdt tenzij in het reverse contact iets niet lekker zit, maar staat verder los van de toetsen . Ben ook geen groot fan van contactspray in toetsenborden, ik zou voor de volgende keer IPA (reinigingsalcohol) aanbevelen. Reinigt net iets beter en vervliegt vrijwel meteen, contactspray blijft vaak net iets te lang nat

Succes

kottelaar

Bericht door kottelaar »

het is nu zo als ik op N druk gaat de wagen lopen als ik dan weer op N druk pakt hij de plaat waar hij voorbij komt

kottelaar

Bericht door kottelaar »

halo ik heb mijn tormat control center buiten de kast op tafel staan als ik hem aansluit op 220 volt blijft de linker relais aangetrokken staan.wat moet ik doormeten

kottelaar

Bericht door kottelaar »

als ik de buis 2050 eruit haal bij buisvoet v502 wordt het relais ontkoppeld

Roy01

Bericht door Roy01 »

Nogal logisch want die buis zit in het cicuit van deze buis trekt U deze er uit komt dit circuit zonder spanning te zitten maar het wil niet automatisch zeggen dat die buis ook daadwerkelijk stuk is dan ( kan maar het hoeft niet) want dit kan ook door een weerstand / elko of filter achter deze buis komen of er is iets stuk in de receiver dat wanneer U een nieuwe buis plaatst deze ook weer meteen stuk gaat. Als U niet weet waar U moet gaan meten kan ik enkel het advies geven om een erkend jukebox monteur in te schakelen welke in de kop technische bedrijven te vinden zijn, gezien de nodige aanpassingen er al gemaakt zijn om de jukebox te laten spelen ( een tiewrap hoort nu eenmaal niet te werken als hendel om een plaat te laten selecteren)

en alleen al daardoor lijkt mij dit geen klusje meer dat via dit forum nog te behandelen is

Succes

kottelaar

Bericht door kottelaar »

die buis is niet stuk ik heb hem verwisseld met de buis ernaast. zit ik ga kijken naar de diode die er naast zit

kottelaar

Bericht door kottelaar »

roy bedankt voor je reactie

Plaats reactie