Seeburg m100c motor kapot?

Plaats reactie
Richardvandijk

Seeburg m100c motor kapot?

Bericht door Richardvandijk »

Hallo

Ik zou me eerst eens even voorstellen. Ik ben richard en ben sinds 1 jaar in het bezit van een seeburg 100c.
Heeft het eigenlijk altijd goed gedaan maar nu plots doet hij het niet meer. Had hem aan staan zonder nummer af te laten spelen. En toen ik een nummer wou selecteren reageerde hij niet? En als ik de wagen wil laten lopen met de switch doet hij ook niks? Je hoort hem wel klikken maar de motor gaat niet draaien. Nu heb ik de spanning gemeten naar de motor en die krijgt gewoon stroom. Moet wel zeggen dat de motor heel warm aanvoelde.
Zou de motor kapot kunnen zijn? Valt dat te testen?

Ik hoor het graag

Mvg richard

Richardvandijk

Re: Seeburg m100c motor kapot?

Niemand?? :roll:

Roy01

Bericht door Roy01 »

Hoe de motor kan worden doorgemeten is al vaak hier op het forum behandeld dus dat ga ik niet nog een keer herhalen, ander probleem kan zijn dat de motorcondensator stuk is, dan zou de wagen wel gaan rijden als je deze motor een zetje geeft door even een draai aan de draaitafel te geven.

Succes

Richardvandijk

Bedankt voor je reactie
Als de draden naar de motor stroom krijgen zou de motor gewoon moeten gaan draaien toch? Hij draait ook niet als ik hem een handje help

Roy01

Bericht door Roy01 »

https://www.jukebox-revival.nl/phpBB3/viewtopic.php?p=13573#p13573

Succes

Roy

marc1966

Bericht door marc1966 »

Motorcondensator vervangen is een MUST en in de webshop te koop. Deze motoren draaien niet als deze condensator defect is soms als je de as een zetje geeft kan hij gaan draaien maar dit KAN is dus niet 100% gegarandeerd !!

Ps hoeveel volt staat erop de bedrading van de motor ?

Richardvandijk

110 volt

marc1966

Bericht door marc1966 »

Dan heb je dus 110 volt ik denk toch echt dat de opstart elko/condensator kapot is . Hoor je de motor zoemen als je er in de buurt komt met je oor ? of soms kun je het ook voelen . Probeer het asje eens een zwiep te geven . Motor eruit halen en dan een zwiep geven kun je ook proberen s6

Plaats reactie