Buis

Plaats reactie
richarddegraaff

Buis

Bericht door richarddegraaff »

Dag leden,
In juli afgelopen jaar heb ik mijn versterker laten reviseren.
Nu kom ik er achter dat 1 buis niet brand.
Even uit gewisseld naar de anderekant en ook daar doet de buis niks.
Kan het zijn dat de buis al zo snel stuk is of is er wat in de versterker misschien niet goed.
Ik vind een half jaar erg kort voor een buis.
Iemand een idee?
Het is een Seeburg Channel en de buis is een 6973 EH

Groet Richard

Roy01

Re: Buis

Bericht door Roy01 »

Het reviseren van een versterker staat los van de buizen, deze worden meestal met een buizentester doorgemeten en goed =goed en niet goed word vervangen voor of een goede buis ÓF een splinternieuwe.

Maar zoals al vaker gezegd wil het wel of niet zichtbaar gloeien van een buis niet direct zeggen dat een buis goed is of niet, daar zul je hem toch echt voor moeten doormeten met een buizentester.

Dus als antwoord op je vraag kan zo'n buis zo snel kapot gaan = antwoord ja, ook nieuwe buizen kunnen een fout bevatten welke niet direct zichtbaar is

antwoord kan ook Ja zijn als blijkt dat het NOS of goed geteste gebruikte buizen betreft, deze worden bij een revisie in de meeste gevallen niet vervangen voor splinternieuwe ( enkele bedrijven uitgezonderd die dit wél doen,daar betaal je dan vaak wel een hoop extra voor)

Maar de buis licht niet op, dan zou het geluid op dat kanaal dus ook niet goed moeten zijn, klopt? Anders lijkt het er op dat deze gewoon zijn werk nog doet.

verder weet ik niet waar deze gereviseerd is, gereviseerd is een begrip zonder definitie, dus kan ook een reparatie zijn welke met een duur woord word omschreven, dus je hebt Revisie's en je hebt volledige Revisie's welke door de meeste bedrijven standaard heel goed gedaan worden maar ik zie soms dingen op verkoopsite's voorbij komen dat er 2 nieuwe elko's in zitten en als gereviseerd omschreven word, daar zet ik dan mijn vraagtekens bij.

Kortom een Revisie is iets oplappen zodat het weer voor langere tijd kan functioneren, ofwel als het na 6mnd weer stuk gaat heeft het voor langere tijd functioneerd, er staat nergens hoe lang zoiets vervolgens moet blijven werken. :mrgreen:

Revisie zonder garantie is daarom ook zoiets waar men zich niet blind op moet staren, doe met deze info wat je wilt 8)

Succes
Laatst gewijzigd door Roy01 op vr feb 21, 2020 11:51 am, 2 keer totaal gewijzigd.

richarddegraaff

Bericht door richarddegraaff »

Dank voor je reactie Roy.

Ik heb de versterker hier bij revival laten doen dus netjes met garantie.
Ik heb net al contact gehad met piet en deze buizen waren niet vernieuwd dus die ga ik bestellen en dan zal het wel verholpen zijn.

Nog maals dank voor het reageren.

Groet Richard.

Roy01

Bericht door Roy01 »

Dan heb ik er ook alle vertrouwen in dat de je een super gereviseerde versterker hebt en je gewoon de domme pech hebt dat deze buis stuk gegaan is.

Komt zeker goed 8)

Groet,

Roy

Plaats reactie