Seeburg ELS1 wagen loopt heen en weer

Roy01

Re: Seeburg ELS1 wagen loopt heen en weer

Bericht door Roy01 »

Hoi Klaas, blijkbaar is er toch iets niet goed gegaan, foto is niet zichbaar. Maar met de batterijtest vind deze dus wel alle selectie's dus kun je het hoofdstuk "Read out" van de manual compleet overslaan, dit werkt dus Dan moeten we het in het "Write in" cirquit gaan zoeken en dan lijkt het mij het verstandigste dat je de SCC als eerst reviseert (moet toch gebeuren wil je een betrouwbare jukebox krijgen), grote kans dat dit een van de mogelijke storingen is zeker omdat de voeding stinkt zoals ik begrepen heb, mocht dit niet het probleem oplossen kan het nog een vuil toetsenbord zijn etc etc etc. Maar je moet ergens beginnen en dan is dit de meest logische keuze. En die zekeringen zou ik idd wel in houders plaatsen, is wel zo makkelijk met vernieuwen mocht er een stuk gaan

Laat maar weten wat de jukebox doet als dit gedaan is

Mvg,

Roy

Farmer

Bericht door Farmer »

Dank je Roy, ik ga aan de slag en houdt je op de hoogte. Eerst maar eens de componenten bestellen.

Is het verstandig om alle componenten te vervangen of alleen de condensatoren?

Heeft er iemand toevallig een bestellijst voor de jukebox revival site voor welke condensatoren, diodes en weerstanden ik moet hebben

Groet,

Klaas

Roy01

Bericht door Roy01 »

De condensators zijn standaard te vervangen componenten omdat deze de neiging hebben uit te drogen, verder zullen er ongetwijfeld wel links en rechts wat verlopen weerstanden in kunnen zitten maar een weerstand gaat meestal stuk door een defect elders waardoor ze bijv. te heet geworden zijn, dus normaliter gaat een weerstand niet zo snel stuk.

Laat ik stellen dat met vervangen van de elko's zo'n 65% van alle klachten wel opgelost worden.

Maar een bestellijst zul je zelf moeten maken als ik mij niet vergis moet er een dergelijke partlist in de manual zitten

Mvg,

Roy

Farmer

Bericht door Farmer »

Hallo Roy en Austin,

Na het vervangen van de condensatoren (Alle met de keramische uitgezonderd) is de storing verholpen en draait de jukebox weer als een zonnetje... voorlopig ;-).

Overige componenten heb ik laten zitten, dus geen hele revisie. Zekeringen gecontroleerd en op printplaten gezet met houders. Waardes gecontroleerd en de 2Amp zekering vervangen voor een 125mA die stond voorgeschreven. Inderdaad een HELE goeie tip Roy.

Op naar de volgende revisie. Er zit nog een brom in het geluid welke overigens nu al minder is en de cijfer aanduiding van welk nummer er speelt doet het niet. Daar heb ik al advies op gehad in een ander item.

De hoes draait ook niet meer daar kan ik ook nog eens naar kijken. Stukje bij beetje wordt het mij duidelijker hoe e.e.a. in elkaar steekt.

Thanks, en ik hoop jullie aanbevelingen weer te mogen ontvangen,

Klaas

Roy01

Bericht door Roy01 »

Geef maar een gil wanneer de hulp nodig is :mrgreen:

Mvg,

Roy

Plaats reactie