Seeburg DEC consolette wallbox protocol

Plaats reactie
Level42

Seeburg DEC consolette wallbox protocol

Bericht door Level42 »

Kan iemand mij helpen met wat meer info over hoe een Seeburg DEC consolette selecties doorgeeft aan de jukebox ?

Wat ik al weet:
- Er zijn 4 “data”lijnen, A,B,C,D
- een combinatie van deze 4 lijnen vertegenwoordigt een cijfer 0 tot en met 9
- er worden drie cijfers achter elkaar doorgegeven, zoals je een selectie maakt.
- ik heb de tabel dus weet welke combinatie wat betekent (uitgaande dat dit intern hetzelfde is als bij consolette, de table komt uit de USC1 Serviër manual)

Dan wat ik enigszins weet maar totaal niet zeker:
- de pulsen zouden een negatieve spanning zijn, maar welk voltage ? Ik weet dat de consolette normaal met 24V wisselspanning wordt gevoed vanuit de jukebox. Kennelijk is er dus een conversie naar gelijkspanning maar welke ? De USC1 manual zegt -6V maar is dit ook zo voor de consolette ?
- wat zijn de timings van de pulsen ? Welke tijd moet er tussen de drie getallen zitten ?

Doe van dit alles om het aan te sturen met een Raspberry Pi. Geen nieuw idee, maar voor de digitale Seeburgen kan ik niet veel info vinden.

Ik wil in ieder geval niet m’n Bandshell om zeep helpen 😁

Level42

Re: Seeburg DEC consolette wallbox protocol

Bericht door Level42 »

Helaas geen reacties maar ik heb het al uitgepuzzeld, althans de theorie....wacht nu op de hardware om het uit te gaan voeren.

Roy01

Bericht door Roy01 »

Er zijn andere forums die zich bezighouden met Raspberry's, ik denk dat dit forum voor het maken van aanpassingen niet het juiste platform is aangezien de meeste jukeboxfanaten hun kast en wallbox met aansluitingen zo origineel mogelijk willen hebben. Zo ben ik persoonlijk geen fan van aanpassingen in deze machine's en houd ik mij er ook niet mee bezig, maar ieder zijn ding natuurlijk dus ik zou het eens proberen op het electronica forum maar die zullen wel om het schema gaan vragen daar.

Succes,

KaPe

Bericht door KaPe »

Level 42,

Jou mening maar ga je gal spuien bij de beheerder,en krijg jij misschien een antwoord op de verwijderde reactie's.
En om ons kleuters te noemen vindt ik in en triest , jij wil iets uitproberen prima niks mis mee. Ik/wij houd(en) het liever zo dicht bij het orgineel.

gr een jukeboxliefhebber

Roy01

Bericht door Roy01 »

Als je hulp vraagt en het antwoord je niet zint omdat je naar een ander forum verwezen word waar men zich WÉL met dit soort zaken bezighoud en er allicht meer mensen aanwezig zijn met verstand van Raspberry's wil niet zeggen dat je iemand voor van alles en nog wat moet gaan lopen uitmaken waar de honden geen brood van lusten omdat het geen kant en klaar antwoord is over datalijnen die een gemiddelde jukebox liefhebber geen bal interesseert . Gewoon omdat het werkt als je het aansluit volgens de manual je hier ook niet dieper op in hoeft te gaan, zeker niet als je net als IK liever voor de originele benadering gaat, reden waarom ik geen fan ben van aanpassingen is dan ook puur dat je telkens alles terug moet bouwen als je weer een opknapper koopt omdat het experiment van de vorige eigenaar mislukt is en je dus meer tijd kwijt bent aan het opruimen van de rotzooi van anderen dan de oorspronkelijke klacht van de jukebox. Dus nee, ik heb dan nog geen verstand van Raspberry's en ik hoef het ook niet persé te weten maar ik lees wel op het andere forum mee wat de ontwikkelingen zijn maar ik zal er waarschijnlijk nooit iets mee gaan doen, IK durf te wedden dat de meeste jukeboxliefhebbers niet eens weten wat een Raspberry Pi is en zich afvragen hoe een Frambozentaart een jukebox moet gaan aansturen dus krijg je hier dan op dit forum antwoord? Nee, Je krijgt ADVIES! en wat je ermee doet , net als wat iemand met zijn kast doet moet men ook helemaal zelf weten, Al bekleed je hem van boven tot onder met leds en spuit je de kast neon groen met glitters als jij het mooi vind is dat toch prima, of je steekt hem in de fik en dans je de Macarena ernaast met een glas sangria in je hand zal mij verder niet boeien. verkoop je hem echter ooit in die neon groene of afgefikte staat door? Leuk voor jou en misschien voor iemand anders maar geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt dat ding over te kopen en dat is idd mijn mening! En daar hoef jij helemaal NIETS mee te doen

Maar dan vraagt deze Sherlock zich werkelijk hier af waarom zijn reactie verwijderd is?

Mag duidelijk zijn wie hier de kleuter is als hij zijn zin niet krijgt

Plaats reactie