Kleurcodes SE 100 Golden Jet

Plaats reactie
Henri 2

Kleurcodes SE 100 Golden Jet

Bericht door Henri 2 »

Hallo mensen,

Mijn eerste post hier op dit forum.

Ik ben van plan om onze Golden Jet op te knappen.
De grill is ooit geschilderd, en niet in de juiste kleur.
Ook zal het doek volgeschilderd zijn, en moet vervangen worden. Voor de rest is ie in topstaat.

Weet iemand welke doek en kleurcodes ik moet hebben?

Vr Grt Henri

Roy01

Re: Kleurcodes SE 100 Golden Jet

Bericht door Roy01 »

Hoi Henri,

Naar mijn weten zijn de ralnummers van deze Seeburg niet bekend, want daar houden zich op dit moment nog niet veel mensen zich mee bezig om deze "jongere" modellen naar origineel te restaureren.

Ik zou eens proberen een sierstrip of het embleem te verwijderen , als het speakerdoek dat er achter zit is meegespoten, dan bestaat er een grote kans dat ze ook te lui waren om die sierstrips er af te halen en zou je het geluk kunnen hebben dat ze deze afgeplakt hebben en de juiste kleur daar nog gewoon onaangetast van vuil, verkleuring etc. onder zit. Als dat zo is zou je dit rooster mee kunnen nemen naar een verfspeciaalzaak (en dan bedoel ik natuurlijk niet de Gamma maar een winkel waar ze alleen verf/autolak verkopen) meestal kunnen zij je het ral nummer wel opzoeken aan de hand van dat kleine stukje dat de juiste kleur heeft en ook de juiste type lak aanraden, het zijn bij jukeboxen dan ook vaak geen standaard kleuren die je in de bouwmarkten krijgt. Sommige verfspeciaalzaken houden deze kleuren ook bij in een database wat het voor een volgende keer dan weer makkelijker maakt mocht je ooit nog eens van plan zijn een goldenjet te restaureren.

En het is misschien wel een leuk idee om een apart topic te maken met daarin de Ral kleur als je deze gevonden hebt (als je deze wilt delen tenminste) dan kunnen personen met dezelfde vraag in de toekomst daar naar zoeken in dit forum. Als je de eerste bent met deze vraag is het vaak iets omslachtiger omdat dan alle info nog niet op het www. Staat, dit is ook bij mij regelmatig het geval 8)

Voor het speakerdoek zou je stof kunnen gebruiken om hoedenplanken van auto's te bekleden en deze is bij de meeste jukeboxen gewoon zwart. Een advies: trek het niet te strak, bij het spannen moet het doek net op rek staan, het hoeft niet zo strak te staan dat je dwars door de stof heen kunt kijken :mrgreen:

Succes

Roy

P.S. de meeste goldenJets hebben een donkere streep verticaal op het speaker rooster daar waar het logo zit, ik ben er echter ook tegen gekomen die dit niet hadden en het er ook niet naar uit zag dat het er ooit gezeten had. Waarschijnlijk een verschil tussen de SE100 en het export model ESE 100 (wel met donkere streep) , zo zijn ze destijds ook geleverd met en zonder top speakerbox, de SE100-H5 en ESE100-H5 maar bij de uitvoering zonder top speakers heb je bij dit model echt de indruk dat er iets mist :lol:

Henri 2

Bericht door Henri 2 »

Dag Roy,
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.

Klopt, de jukebox is nog niet echt heel oud, maar ik vind het jammer dat hij de originele kleur niet meer heeft.
Uiteindelijk wordt ie ook oud... :lol:

Goed plan om even achter het embleem te kijken en zo de originele kleur eruit te distilleren.
Ik zal de RALnummers delen als het al RAL is.

Onze Golden Jet heeft inderdaad een streep donkerder in de midden van de basspeakers. Ook heb ik gezien dat diezelfde donkere kleur terugkomt op de topkast, en dan het eerste randje van ongeveer 3 cm. Dat is er bij de onze vanaf gepoetst.. :roll:

Ik mis ook het typeplaatje. Ik weet dus niet welk type het precies is.
Als iemand nog een typeplaatje heeft, hou ik me aanbevolen, want nieuw heb ik ze nog niet gevonden.

We gaan het zien binnenkort!

Roy01

Bericht door Roy01 »

Ik ben ook meer van het restaureren van de jongere modellen en idd oud worden ze vanzelf wel, ik denk dat het typeplaatje zoeken misschien een kwestie is van de beheerder eens vragen, als iemand aan dit onderdeel zou kunnen komen is hij het wel. Anders is de Rock around the jukebox open air misschien een idee (deze gaat dit jaar helaas definitief niet door) met een beetje geluk kan de binnenbeurs in oktober wel door gaan maar dat is afwachten. Ik zal het vinden van missende onderdelen ook even moeten opschuiven naar volgend jaar, ik zie liever Live met eigen ogen wat ik koop, maar nu is een versterker net iets anders dan een typeplaatje.

Er van uit gaan dat het een export model is en je benoemd de top speaker dan zou je het typeplaatje van een ESE100 nodig hebben.

Succes met zoeken want wie vind heeft ook gezocht,

Roy

Plaats reactie