Seeburg SPS160 start niet automatisch

Plaats reactie
Corné Mulders

Seeburg SPS160 start niet automatisch

Bericht door Corné Mulders »

Beste forumleden,
Sinds aantal maanden mooie Seeburg jukebox. Werkte prima. Afgelopen maand kleine verbouwing en jukebox 3 weken opgeslagen in garage. Teruggeplaatst. Nu start jukebox niet zelf geselecteerde plaatjes. Moet bovenste service knop (demarre initia setzt) omzetten waarna hij start en alle plaatjws afspeelt. Maar volgende keer weer zelfde situatie. Weet iemand hoe ik kan oplossen? Dank voor feedback. Corné Mulders

Roy01

Re: Seeburg SPS160 start niet automatisch

Bericht door Roy01 »

Er moet ook een knop Arret Fermo Aus zijn. Als deze geen goed contact maakt start de wagen ook niet.

Even met alle service knopjes spelen, vaak lost dit het probleem wel op

Succes

Corné Mulders

Hallo Roy gelukt. De Selection Pass switch stond verkeerd. Naar Normal gezwt en werkt nu weer. Dank je voor tip !

Corné Mulders

Ik heb nog een andere vraag. Als ik jukebox aanzet dan geeft de bas luidspreker een kort plof geluid. Beetje rondgevraagd. Men zegt kan geen kwaad maar is echt zo? Zo neen wat zou ik aan moeten doen om op te lossen?

Roy01

Bericht door Roy01 »

Meestal is dit een teken dat er een elko of weerstand in de versterker aan het doorslaan is, maar in sommige gevallen is dit ook normaal dus of dit geen kwaad kan laat ik ff in het midden daar er ook gevallen kunnen zijn waarbij de speaker continue onder spanning als een elko door slaat en dit zeker schadelijk is. Ligt er dus een beetje aan in welke mate die plof aanwezig is dat kan ik van hieruit niet beoordelen, net zo min of de versterker al gereviseerd is wat bij de meeste jaren '70 kasten vaak niet het geval is.

Mvg,

Roy

Corné Mulders

Dank je. De jukebox is aantal jaren geleden door jullie gereviseerd heb ik ergens in papieren gezien. Kan ook zien dat elektra is vernieuwd. Ik kan dit zelf niet repareren. Zou je me adviseren een reparateur te zoeken om na te kijken? Dank je alvast. Corné

Roy01

Bericht door Roy01 »

Hallo Corné,

Je bedoeld dat de jukebox door jukebox-revival is nagekeken? Het forum is hobbyisten voor hobbyisten dus ik ben geen mederwerker hier , dus IK ken deze jukebox niet :lol:

Er staan een paar reparatiebedrijven een blok hoger in dit forum of stuur de beheerder even een mailtje, die heeft deze jukebox jaren geleden dan wel onder handen genomen, maar zoals dat met alles gaat heeft ook dit niet het eeuwige leven 8)

Succes,

Met vriendelijke groet,

Roy

Plaats reactie