Rock-Ola (484) automatische zekering 32V valt uit

Plaats reactie
Rocker

Rock-Ola (484) automatische zekering 32V valt uit

Bericht door Rocker » wo jul 17, 2019 7:13 pm

Jukebox vrienden. Mijn Probleem: tijdens het spelen van een singeltje valt de zekering 32V uit. Heb opgemerkt dat het tandwiel van de gripper motor en het tandwiel van het gripper ensemble potvast zitten, precies alsof de gripper motor nog altijd was bekrachtigd. Na vervanging van de 2 relais op het Mechanism Power Board, bleef het probleem.
Na het terug zetten van de 32Volt, speelt het singeltje verder en indien het einde van de singel wordt bereikt, word het singeltje niet terug geplaatst.Zou de Microswitch #3 er eventueel mee te maken hebben.
Graag een reactie van jullie ??
Rocker :oops:

Roy01

Re: Rock-Ola (484) automatische zekering 32V valt uit

Bericht door Roy01 » do jul 18, 2019 11:57 am

Of micro switch #3 er iets mee te maken heeft is koffiedik kijken en is pas zeker te zeggen als deze doorgemeten is, maar indien dit nog niet gebeurd is altijd raadzaam bij zulke oude machine's deze standaard te vervangen want ook deze machine's hebben niet het eeuwige leven, zeker niet met het beperkte onderhoud die de meeste machine's krijgen.

Als alles muurvast gelopen is, grote kans dat er nu een beschadiging in het anker van de grippermotor zit. Ook dit kan de zekering laten springen. Deze onderdelen moeten soepel bewegen om dit te voorkomen, dus als dit niet soepel beweegt en men zet er een andere motor onder dan werkt het misschien weer maar voor hoe lang?
Nu ken ik de technische staat van deze jukebox niet en geen idee hoe lang U hem al heeft en deze in Uw bezit altijd gewerkt heeft of is deze zo op bijv. Marktplaats gekocht onder de noemer "het is een kleinigheidje"? (Het zijn altijd kleinigheidjes als je alles moet geloven......NATUURLIJK JOH! :lol: ) dus kan ik enkel het advies geven;

Kortom, 32V cirquit nalopen via de manual en alle onderdelen hierin nameten. Mocht het de motor blijken te zijn is het een kleinigheidje dat voor een paar honderd euro met een anker revisie te repareren is.

Succes,

Roy

Rocker

Bericht door Rocker » do jul 18, 2019 8:12 pm

Hallo Roy,
bedankt voor je vlugge reactie.
Heb vandaag toch al 3 micro switchen besteld. Ik ga ook terug verdere metingen doen.
Ik hou je op de hoogte.
Rocker

Roy01

Bericht door Roy01 » zo jul 21, 2019 3:02 pm

Ik wacht het af, ben ondertussen wel benieuwd geworden wat de zekering eruit laat knallen.

Mvg,

Roy

Rocker

Bericht door Rocker » do aug 08, 2019 7:29 pm

Halo Roy, Rocker hier terug.
Heb de reden ontdekt van het uitvallen van de 32 Volt. heb de bevestigingsbouten van de gripper motor losgezet en dan een selectie gedaan.
de motor heb ik natuurlijk in het tandwiel van de gripper assy blijven duwen. Nadat het naaldje in de begingroef kwam voelde ik dat de gripper motor wou verder draaien. Na dat ik de motor een beetje los had getrokken kwam het tandwiel vrij en ja hoor, de motor begon terug te draaien en bleef draaien;
Dus het wren nier switchen.v Denkelijk de Power P.C. Board assy. DE transistors ???
Help, groeten
Cyriel

Roy01

Bericht door Roy01 » do aug 08, 2019 11:41 pm

Hoi Cyriel,

Goed te lezen dat je het euvel gevonden hebt, electronica is altijd leuk als het werkt maar er kunnen inderdaad wazige klachten in ontstaan welke bij mechanische kasten minder vaak voorkomen. Maar goed, zo hebben die weer andere problemen.

In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling, zo leren wij ook nog een wat :mrgreen:

Mvg,

Roy

Plaats reactie