rock ola 1488

Plaats reactie
kreidler1978

rock ola 1488

Bericht door kreidler1978 »

Wie kan me helpen met het vinden van het probleem met de draaitafel,het zit namelijk zo dat als ik een plaatje draai vooral met een zangeres erin dat haar zang trillig wordt.
Waar ligt het probleem?
Op de rock ola 1484 klinkt de plaat zuiver.

Roy01

Re: rock ola 1488

Bericht door Roy01 »

Ik neem aan dat U de draaitafelrubbers en motor ophangrubbers al vernieuwd hebt? Zo niet is dit wel raadzaam, zo ja zit er mogelijk speling op de motor as of as van de draaitafel.

Succes

Roy

kreidler1978

Ik ga even kijken ophang rubbers ook idlerwielrubber niet.
Maar ik weet dat de vorige eigenaar van de juke ,van smeerbeurt nog nooit gehoord heeft.
Of moet ik de complete idler wiel vervangen?alvast bedankt

kreidler1978

Ik heb net gekeken naar dat idlerwieltje is aan de gladde kant,moet dit stroef zijn?
En hoeveel speling mag er op het asje van de aandrijfmotor zitten? :?:

Roy01

Bericht door Roy01 »

Tussenwiel hoeft niet extreem ruw te zijn maar glad is ook niet de bedoeling, als de rubber glanst is dit te glad. Maar glad zijn van een tussenwiel veroorzaakt alleen een te traag of instabiel toerental en geen mekkerende zangeressen tenzij er een holle of vlakke plek op dit wiel zit in dat geval zou ik zeggen vervang het idler wheel of indien mogelijk alleen de rubber, op de motor as mag geen links rechts beweging mogelijk zijn, op en neer mag er iets van 2 á 3 mm in zitten, als ik het goed heb zijn indien nodig lagerbussen voor deze motoren hier in de shop verkrijgbaar. Let er ook op dat er geen gedroogde stukjes rubber op de motor as zitten waar deze het idlerwheel raakt, elke imperfectie in dit gedeelte is hoorbaar op de platen

Mvg,

Roy

kreidler1978

Hoi ,ik heb even gekeken,naar het idler rubber glanst heel mooi ,dus moet vervangen worden dat is 1 ding.
Zit wel zijwaardse speling op dat is twee,daar moeten nieuwe busjes op?(uit de shop?)
Moet dat tonnetje ook vervangen worden,van de aandrijfas?
En hoe test je of de idlerwiel geen spelling heeft ,of mag daar wel wat in zitten?
En waar mag er nog meer geen speleing op zitten,groetjes chris

Plaats reactie