Selectie probleem 444

Plaats reactie
dirk3000

Selectie probleem 444

Bericht door dirk3000 »

Hallo, ik heb een probleem met rock ola 444. Wanneer je een a-kant selecteert wordt de juiste pin omhooggezet door de selectie arm, en het scannen begint. De andere arm, die normaal stopt op de juiste selectie, en het platenmechanisme de plaat doet opleggen, gaat gewoon de uitstaande pin van de selectie voorbij, en blijft dan eindeloos draaien omdat die pin gepasseerd wordt. Zet ik de pin zelf terug in de "rust" stand, stopt het scannen op de juiste plaats (lege plaats op het carroussel). Selecteer ik een b-kant, werkt alles normaal. Ik heb al gepoogd die arm, die meeloopt met de platenkorf, en dus moet stoppen op de uitstaande selectie, er af te halen voor nazicht. De schroeven staan los (op de as) maar die arm verroert geen vin, en zit blijkbaar muurvast. Iemand een voor de hand liggende aanwijzing voor dit probleem ?
marc1966

Re: Selectie probleem 444

Bericht door marc1966 »

Spoel klem ? Geen aansturing ? Of de arm staat uit het lood zodat hij geen pin kan pakken dus kijk eens of de pen wel aangetikt kan worden .
Dus even kijken of je kunt zien als de arm rondgaat of hij niet naast de pin loopt

Mvgr Marc
dirk3000

Bericht door dirk3000 »

Als de selectie arm de uitstaande pin van een A-kant passeert, hoor ik een tikje. Maar de arm loopt gewoon door. Bij alle B-kanten werkt hij wel probleemloos. De machine uit de kast gehaald, zodat ik die op mijn werkbank eens nader kan bekijken. Bedankt voor het meedenken!
marc1966

Bericht door marc1966 »

Ik vermoed toch dat de pen net niet hard genoeg aangeraakt word. Maar het kan ook zijn dat er iets vast zit .

Kijken en nog eens kijken dan kom je er wel uit

Mvgr Marc
dirk3000

Bericht door dirk3000 »

Ik meet electrische verbinding tussen het contactje op de arm die "voelt" waar gestopt met scannen moet, en de selectie genomen moet worden, en de sleepring waar dat mee in verbinding staat. Aan dat contactje zit maar 1 draad. Geven die palletjes een electrische puls aan dat voelertje, of hoe werkt dat kiezen eigenlijk ?
austin

Bericht door austin »

meet even of het contact dat het pinnetje raakt ook goed doorgeeft aan de achterzijde , het contact wordt bediend door een verend contactje aan de achterzijde , dit zit vast met een klein schroefje , dikwijls is er slecht contact ( vuil) tussen het verend plaatje en het contactje wat door het blok zit .
dirk3000

Bericht door dirk3000 »

Dat heb ik doorgemeten, en dat schijnt ok te zijn. Het is bij alle A-kanten, en als ik meet tussen de achterkant van dat palletje en sleepring 3, waar die moet contact mee maken, meet ik ook stroomdoorgang met de multimeter. Ik meet trouwens electrische verbinding van op de "voeler", sleepring 3, en zo verder op pen 2 van de 21-pen stekker. Ik denk dat ik elders moet zoeken...
austin

Bericht door austin »

B-kanten doet hij dus goed begrijp ik , meet dan de snap-switch onder de service switch eens na , deze gaat doorgeven of hij de A-pin of de B-pin moet aftasten.
dirk3000

Bericht door dirk3000 »

Die tip over die snap switch is volgens mij de gouden tip. Dat is het enige dat ik nog niet nog niet getest heb. Ik leef dus op hoop.
Plaats reactie