ami h pulse converter

mijnamih57

Re: ami h pulse converter

Bericht door mijnamih57 » do nov 15, 2018 11:38 am

Hoi, ik heb nog even een vraagje over de pulse converter, ik had eigenlijk alles wel aan het werk, dat is mooi.
Maar nu komt het weer steeds voor dat de sprag raley blijft hangen.... dus dat is weer een even raar.
Wel als ik met de hand de wiper ( die naast het sprag relay zit) iets verdraai komt het sprag relay wel weer vrij...
Zouden die contacten dan toch weer wat verlopen zijn??? had ze toch goed vast gezet...

Ik hoor het graag van jullie, grooten Jack.

austin

Bericht door austin » vr nov 16, 2018 10:03 am

worden de letter en nr wipers terug naar hun rustpunt geplaatst als de sprag relais aantrekt , anders contacten nalopen,

mijnamih57

Bericht door mijnamih57 » ma nov 19, 2018 12:16 pm

Hoi Austin,

Sorry voor de wat late reactie, was paar dagen weg, maar de steppers worden vastgehouden, dus het reset relay spreekt ook niet aan om beiden terug te plaatsen. als ik de manual knop boven op, op OFF zet valt het sprag relay wel af maar gelijk weer terug op bij weer op ON zetten....en verder ook de steppers blijven stan, er valt geen relay af zeg maar. Dus de " selectie kring" blijft actief en de hamertjes via selection relay ook op het selectie wiel staan. De vervolg stap vindt geen plaats.

Ik weet het verder eigenlijk niet meer. kan de pulse converter er wel weer uithalen , maar of dat resultaat heeft... geen idee.

Groeten Jack.

austin

Bericht door austin » ma nov 19, 2018 4:52 pm

ami reset.jpg
dit zijn de contacten welke de reset magneet bedienen, als dit allemaal goed meet , reset magneet nameten. Een pulsconverter reviseren is geen werk voor iedereen maar daar ben je al wat achter gekomen, toch niet te snel opgeven.

mijnamih57

Bericht door mijnamih57 » ma nov 19, 2018 10:16 pm

Aha ja juist dit is dus de stap volgend op de selectie stap zeg maar.
Het rare is dat ik heel het apparaat goed werkend had, alles stond verkeert en met behulp vanuit forum en het boek ging het vrij makkelijk.
Dat hij dat nu toch is storing valt blijft vreemd, maar goed kan gebeuren.
Het enige wat ik gedaan heb, is de schakelaar die na het draaien van de laatste plaat de platenkorf stil zet, juist heb afgesteld, zodat hij ook stopt.
Ook deze stond niet juist afgesteld en de platen korf bleef dan ook constant draaien, als er geen plaatje speelde, verder niets.
Dus zal wel toeval zijn..... maar goed weer een uitdaging.

Wat je zegt... je moet de pulse converter eerst goed doorgronden en dus begrijpen vooraleer je er sowieso aan kan werken.
Ik ben er technisch ingekropen en dan zie je met wat technisch inzicht wat er gebeurd en wat er ook MOET gebeuren....
Dat is allemaal mooi natuurlijk, maar ik mis uiteraard wel de ervaring met zulk een apparaat om te gaan.
Het geen het extra moeilijk maakt, ik ga er morgen aan meten en dat elke stap met en tracer volgen.
Kijk het blijft absoluut een leuke uitdaging, het apparaat is het dubbel en dwars waard.

Je hoort er zeker van, groetjes, Jack.

mijnamih57

Bericht door mijnamih57 » di nov 20, 2018 2:35 pm

Hoi Austin,

HIJ WERKT WEER.... de gehele selectie cyclus loop weer als een trein.....
Wat was het probleem nu, contact 5 en 6 van het transfer ralay dienen gesloten te zijn als het relais niet "op" is!
Mogelijk stond dit contact al zo van net wel net niet....maar de tracer stopt er in ieder wel geval op....
Na voorzichtig de contacten 5 en 6 iets naar elkaar toe te buigen..... BINGO!

Tot zo ver heel mooi, alleen nog wel de fout dat alles boven de 15 en hoger voor 15 wordt gezien.
Dus als je F 18 vraagt krijg je F 15 enz.. daar onder mist hij ook wel eens maar dan is het altijd twee hoger.
Zeg maar D 4 gevraagd krijg je D 6, maar dit gebeurt niet altijd....
Nu heb ik gelezen dat het opnieuw solderen van al de verbindingen op de commutator disc veel kan oplossen, maar ingrijpend is.
Of zijn er dan nog andere opties ?????, ik heb met alcohol de drukknoppen reeds schoongemaakt en de disc zelf ook.

Blijft leuk als je maar vooruitgang boekt...

Ik hoor je graag weer en nog bedankt voor deze tip

Groetjes, Jack.

austin

Bericht door austin » wo nov 21, 2018 12:11 pm

het door solderen van de printjes is enkel nodig als hij de selectie niet vind en de pulsconverter blijft zoeken, als hij boven de 15 niets neemt moet je kijken wat er fout gaat , geeft het toetsenbord nog pulsen boven de 15 anders is het contact tussen 15 & 16 in het toetsenbord vuil of onderbroken, geeft hij wel pulsen moet je in de pulsconverter kijken of je step relais de wipers goed aantikt en doordraaid , ( als je K20 drukt en goed kijkt zie je dit goed gebeuren) .

mijnamih57

Bericht door mijnamih57 » vr nov 23, 2018 1:09 pm

Hoi Austin,

Of de duvel ermee speelt... nu is er weer trammelant in de pulse converter.
Nu is het zo dat als de selectie wordt gemaakt de nummer en letter steppers prima werken.
De pulse converter motor gaat draaien, maar valt na 1,5 sec uit en krijgt aan het einde van de normale selectie ronde dus een soort van puls waar door hij heel even draaid... Maar uiteraard geen selectie maakt want de tussenliggende tijd draait de motor niet....

Erg jammer de avond daarvoor speelde hij super precies, maakte alle gekozen selecties ook werkelijk goed.
Uit het niets nu dit weer.... erg jammer, weet je waar het evt aan kan liggen...?

Groetjes, jack.

austin

Bericht door austin » vr nov 23, 2018 10:27 pm

lijkt erop dat je een probleem hebt met de contacten van de relais , of ze staan niet goed of ze zijn nog vuil , een goede oplossing als de contacten zwaar zijn ingebrand , hier in de shop verkopen ze een print met nieuwe relais voor de pulconverter , ben je van die problemen verlost.

mijnamih57

Bericht door mijnamih57 » di nov 27, 2018 2:53 pm

Hoi,

Ja dit zou idd. een goede optie kunnen zijn, al wil ik voor origineel blijven gaan....
Maar je moet wel weten waar je ophoudt natuurlijk.
Het transfer relais geeft eigenlijk de problemen, zoveel is duidelijk.
Wat ik gedaan heb is alle contacten van dat relais zo ingesteld dat ze ook goed bewegen en dus schakelen.
Zie hier de pulse converter draait weer perfect, dit luistert erg precies.
Ik ga het nu even aanzien en treed de storing weer op dan kun je voor die 50 euro ook niet blijven sukkelen.

Bedankt weer zo ver, nu volgende puntje de munt cassette (zat er helaas niet meer in)....
Laatst heb ik een inworp cassette op oud NL geld op de kop getikt, maar die past dus (nog) niet
Ik heb verloopplaatjes nodig om die in te kunnen bouwen.
Anders maak ik ze zelf wel even, want dat gaat lastig worden daar nog aan te kunnen komen vrees ik.
De lampjes ( 5, 10, 15 of meer) branden weer als ik de verschillende contacten indruk (deed het ook allemaal niet meer..) en coin unit telt goed af.. leuk toch.

Groetjes, Jack.

Plaats reactie