Ami g200 contacten restaureren ?

Plaats reactie
wheelboy

Ami g200 contacten restaureren ?

Bericht door wheelboy » wo jul 31, 2019 10:00 am

Ik heb een geheel gerestaureerde G200 die na jaren van restaureren nu perfect werkt .Althans ea maanden en dan moeten die vinger contacten die rechts bij platen carosel zitten weer worden afgesteld . Plaatje omdraaien heeft jaar goed gewerkt .Maar nu weer zelfde probleem .Als je van de B kant terug naar de A kant gaat dan doet het niks of er begint wat te brommen of na minuut klik en hij pakt de a zijde . Nu vroeg ik me af of er dingen zijn dat je die koperen contacten kunt restaureren / vernieuwen om van het probleem af te zijn . Ik heb zon vermoeden dat dit probleem bij de G H I J voorkomt die hebben nl alle (op wat modificaties na ) het zelfde binnen werk .

Piet Hagens
Site Admin

Re: Ami g200 contacten restaureren ?

Bericht door Piet Hagens » wo jul 31, 2019 3:52 pm

Zie: http://tinyurl.com/y59jrznk
en: http://tinyurl.com/yyjj85hk
Als vervangende onderdelen hiervoor.
in de shop vindt u ook nog enkele NOS of gebruikte van dit type schakelaars.

m.vr.gr.
Piet Hagens
Jukebox Revival

Roy01

Bericht door Roy01 » wo jul 31, 2019 9:58 pm

dit type Contacten worden ook in flipperkasten gebruikt. Dus er zijn heel wat mogenlijkheden. Het is net wat U aan de kast wilt besteden en hoe betrouwbaar het moet zijn.
De alternatieve oplossing is een mooi voorbeeld hoe de kast naar de huidige tijd kan worden aangepast.

Succes

AlbertB

Bericht door AlbertB » za aug 24, 2019 8:58 am

Dit soort problemen heb ik met mijn K gehad. Wisselen A <>B zijde
Het probleem zat in de twee stopswitches (achter het wiel met de selectiepinnetjes).
Heb ik vervangen door nieuwe, en de gripperarm doet weer zoals het hoort.

Contacten restaureren is volgens mij geen duurzame oplossing.
Nieuwe microswitches kosten je ook de kop niet.

Roy01

Bericht door Roy01 » ma aug 26, 2019 1:14 am

Wat is een duurzame oplossing? Ligt er natuurlijk wel aan hoe origineel je alles wilt houden en ook de kwaliteit per microswitch verschilt, hiervan zijn er genoeg in omloop die het na 500 kliks begeven. De contacten restaureren kan een duurzame oplossing zijn (nieuwe contactpuntjes plaatsen is echter niet voor iedereen weggelegd) , flipperkast contactbladen zijn gewoon nieuw te verkrijgen en precies als origineel te bevestigen ( heeft vroeger ook jaren goed gewerkt), andere oplossing is bij jukebox-revival te koop welke de jukebox naar een modernere techniek brengt maar zal achter een aantal jaar ook onderhoud nodig gaan hebben. een echt duurzame oplossing is er dan ook in geen geval, alles gaat vroeg of laat een keer stuk. Ook MP3 spelers, het is gewoon een kwestie van tijd. Een duurzame oplossing naar mijn idee zou zijn als een onderdeel nooit meer kapot zou gaan ook niet over 50 of 100 jaar, dan zou menig fabrikant zijn deuren kunnen sluiten :lol:

Piet Hagens
Site Admin

Bericht door Piet Hagens » ma aug 26, 2019 8:15 am

Wij gebruiken in onze oplossing Omron switches met een gegarandeerde levensduur van 10.000.000 schakelingen. Niet voor eeuwig maar komt aardig in de buurt ! :lol:

wheelboy

Bericht door wheelboy » vr sep 13, 2019 11:16 am

Piet Hagens schreef:
wo jul 31, 2019 3:52 pm
Zie: http://tinyurl.com/y59jrznk
en: http://tinyurl.com/yyjj85hk
Als vervangende onderdelen hiervoor.
in de shop vindt u ook nog enkele NOS of gebruikte van dit type schakelaars.

m.vr.gr.
Piet Hagens
Jukebox Revival
hoi Piet .Sorry dat ik nu pas reageer Had het gemaakt werkt toh nog steeds .Maar vraagje zit bij die modificatie die je hier beschrijft met die tinyurl znk een aansluit beschrijving bij ? zo ja kan je er komende jukebox beurs een meenemen voor me dan pik ik hem daar wel op .

wheelboy

Bericht door wheelboy » vr sep 13, 2019 11:23 am

AlbertB schreef:
za aug 24, 2019 8:58 am
Dit soort problemen heb ik met mijn K gehad. Wisselen A <>B zijde
Het probleem zat in de twee stopswitches (achter het wiel met de selectiepinnetjes).
Heb ik vervangen door nieuwe, en de gripperarm doet weer zoals het hoort.

Contacten restaureren is volgens mij geen duurzame oplossing.
Nieuwe microswitches kosten je ook de kop niet.
Ik heb heel die box gerestaureerd die stop switches die jij beschrijft zijn hier vervangen . Het zit hem echt in die vinger contacten die regelmatig er mee kappen die je dan schoon moet maken of iets wat verstellen . Dan werkt het weer (nu al vanaf februari) .om vervolgens weer te verlopen . Aangezien ik niet elke keer erbij sta als ik geselecteerd heb is het ook niet goed voor die spoelen die zorgen dat eea omdraait .Als daar spanning op blijft staan worden ze gloeiend heet en branden ze door . En dat is niet de bedoeling . Daarom zoek ik dus een blijvende oplossing . en dan lijkt me die oplossing met die micro switches de beste oplossing . EN ja alles kan kapot .

Piet Hagens
Site Admin

Bericht door Piet Hagens » zo sep 15, 2019 3:24 pm

Ja,

Aansluitschema zit erbij. Bestel nu via de shop voor afhalen in Rosmalen en dat ontvangt u 5% korting.

m.vr.gr.
Piet Hagens
www.jukebox-revival.eu

Plaats reactie