R-4359A stereo amplifier

Plaats reactie
tarzan65

R-4359A stereo amplifier

Bericht door tarzan65 » vr aug 30, 2019 5:30 pm

Ik zit namelijk met het probleem dat mijn jukebox steeds blijft luid spelen. Of ik nu aan de achterzijde van de jukebox aan de potentiometer draai of niet, de jukebox blijft zeer luid spelen. Ik kan dus niet meer het volume regelen. Ik dacht dan van es de lampen te vervangen door nieuwe maar het probleem blijft! Volgens iemand in deze forum ligt het aan een transfo? Of heeft er iemand een andere oplossing?
Mvg

Roy01

Re: R-4359A stereo amplifier

Bericht door Roy01 » vr aug 30, 2019 6:49 pm

Misschien verkeerd gelezen maar Ik heb niet gezegd dat het ook daadwerkelijk aan een transfo ligt, alleen dat deze versterkers hierom bekend staan dat deze slecht of defect kunnen zijn, en dat meten, weten is . ZONDER DIT EERST TE CONTROLEREN DE KANS BESTAAT DAT U NIEUWE BUIZEN DIRECT OPBLAAST wat dan ook geen strak plan is.

Schema's staan in de manual welke in de shop van jukebox revival te koop zijn

Succes

austin

Bericht door austin » za aug 31, 2019 9:40 pm

Bij deze versterkers zit de potmeter normaal op de voorversterker , afhankelijk van het type voorversterker moet hier een enkele of een dubbele potmeter opzitten , kijk ook even of deze goed is aangesloten, geef ook even type jukebox op en type voorversterker.

tarzan65

Bericht door tarzan65 » zo sep 01, 2019 7:07 pm

Dag Austin!

De potentiometer werd uitgemeten en werkt nog...ik heb de draden gevolgd en die leiden naar de R-4359A stereo amplifier...
Het gaat hier over een Rowe Ami van 1973, model TI-1.

Roy01

Bericht door Roy01 » ma sep 02, 2019 10:55 am

Volumeregelaar gaat bij deze modellen direct naar de versterker maar er kan idd wel een voorversterker op zitten, normaal de R- 4372B, ligt er natuurlijk aan of er een ceramic of magnetic element gebruikt is of deze pre-amp er in zit (origineel wel) en zonder pre-amp kun je idd problemen ondervinden als hier een magnetic element in zit.

tarzan65

Bericht door tarzan65 » ma sep 02, 2019 4:49 pm

Beste Roy01,

Als dit dan zo is, wat moet ik dan doen om het probleem op te lossen?
grtn

austin

Bericht door austin » ma sep 02, 2019 6:16 pm

volume control is inderdaad aangesloten bij deze modellen op de eindversterker ( bij de oudere op de voorversterker) maar de regeling werkt op de voorversterker via de 12 polige plug die op de eindversterker zit , er zit misschien de verkeerde voorversterker in , combinatie moet wel kloppen.

tarzan65

Bericht door tarzan65 » ma sep 02, 2019 6:24 pm

Dag Austin!

De jukebox heeft hier wel tientallen jaren gespeeld en plots niet meer...zal er dan een verkeerde voorversterker ingezeten hebben?

grtn, Rudy

austin

Bericht door austin » di sep 03, 2019 8:00 am

dat hij al jaren goed gespeeld heeft had ik niet uit de tekst kunnen opmaken, hier staan veel vragen over jukeboxen die men net heeft aangekocht , maar dat even terzake, het probleem gaat zich toch waarschijnlijk in de voorversterker voordoen, wat je kan doen is even de print uit de voorversterker te draaien en te zien of de elco's niet verdroogd zijn , ook zitten er rond het volume gedeelte verscheidene diodes , meet deze ook even na en meet desnoods van de potmeter tot aan de print of er geen onderbreking in de lijn zit , de potmeter staat aangesloten op de print tussen printbaan 4 & 5 . Ik zou in alle geval de kleine elco's op de print vervangen , deze zijn meestal verdroogt en steken dan wat uit de behuizing.

Roy01

Bericht door Roy01 » di sep 03, 2019 12:19 pm

Precies wat @Austin zegt, ik had het ook niet uit de tekst gehaald dat de jukebox al 10 jaar gewerkt heeft dus gaan wij er idd van uit dat de kast recent aangekocht is en wellicht niet compleet is, bij dit soort zaken is het van belang dat U zoveel mogelijk informatie geeft, de meest gehoorde klacht die ik krijg en waar geen direct antwoord op is is de klacht "HIJ DOET NIETS MEER" en Nu?

en wat U precies moet doen is ook de eindversterker volledig nameten waar ik ook nog geen feedback over heb gelezen of dit allemaal goed is, zoals ik al eens gezegd heb staan deze versterkers bekend om de Transfo's en die voorversterker word door de eindversterker gevoed, verkeerde spanningen door verlopen elko's, weerstanden of transfo's betekend op den duur POEF! en het is Kapot, dan heeft het vervangen van een paar onderdelen geen zin, ik kan U daarom het advies geven: laat de versterker met voorversterker reviseren.

tarzan65

Bericht door tarzan65 » di sep 03, 2019 7:04 pm

Beste Roy01,

Ja daar zit het hem juist...door wie laten reviseren? Kan dit niet aan de hand van een meettoestel? Alles uitmeten en elk kapot onderdeel
vervangen?
grtn, Rudy

Roy01

Bericht door Roy01 » wo sep 04, 2019 2:42 am

Beste Rudy,

Als U de manual en een multimeter heeft + de know how hoe dit te meten dan ja (weten hoe een multimeter werkt is dan wel handig), en zou U het zelf kunnen doen. Maar aan de hand van de eerder gestelde vragen merk ik dat het op zijn minst aan 1 van die 3 dingen ontbreekt. En dan word het ondersteunen via een forum een onmogelijke opgave

Door wie te reviseren?, goed het aantal jukeboxmonteurs daalt dan misschien wel, maar U bevind zich op een site waar de beheerder deze service mogelijkheid verleent of in ieder geval genoeg connectie's heeft om U te kunnen doorverwijzen mocht hij er geen tijd voor hebben en anders is er nog altijd google welke best wat treffers vind onder de zoekterm "jukebox monteur". Een monteur zal in ieder geval niet uit zijn eigen bij U aankloppen om te vragen of hij alstublieft Uw jukebox mag komen repareren, daar zult U (als U dit zelf niet kunt) toch echt zelf een moeten gaan zoeken en er een afspraak mee moeten maken. En dat kan niet via dit forum, dus het volgende advies: stuur even een berichtje naar jukebox-revival of zij U hiermee kunnen helpen of misschien een monteur bij U in de buurt weten

Succes

Roy01

Bericht door Roy01 » wo sep 04, 2019 12:47 pm

Is daar zo moeilijk aan te geraken dan?

https://www.jukebox-revival.eu/index.php/manuals/reproduction-manuals/ami-rowe-ami-manuals/1973-service-manual-ti-1-seville-monte-carlo-deauville.html

Link kopieren en plakken in de zoekbalk van Uw internet browser

Succes

Plaats reactie