Ami I 200 geen oneven selecties

Plaats reactie
benbogaard

Ami I 200 geen oneven selecties

Bericht door benbogaard » di dec 03, 2019 10:37 pm

Beste juke box liefhebbers,
Voor het eerst op het forum! En A technisch!
Fijn dat ik de storing van mijn Ami i 200 met druk toetsen
mag voorleggen. Als ik een oneven selectie pak word de pin wel in gedrukt. Maar gaat de gripper naar de even selectie stand waardoor de pin niet uitgedrukt word. (micro switch zijn vervangen) Wel word de plaat gepakt. Geen geluid. En moet handmatig de pin indrukken om muziek te heben en om de plaat af te drukken. Als ik rechts van de gripper de contact schakelaar op oneven positie schuif werkt
alles normaal. Als ik een even selectie pak werkt alles normaal maar dan weer teug naar oneven selectie, word de plaat gepakt maar blijft de gripper op even stand geen geluid. Als ik zelf de pin achter terug druk heb ik muziek
en kan de single weer handmatig afdrukken

Bvd,
IS er nog hoop voor mijn Ami!
Groetjes Ben

Super_Grover

Re: Ami I 200 geen oneven selecties

Bericht door Super_Grover » wo dec 04, 2019 1:25 pm

Ik volg je verhaal niet 100% maar ik krijg het idee dat de toggle shifter voor de oneven selecties niet werkt en daardoor de transfer switch niet goed gezet wordt. De toggle shift spoelen zitten achterop de gripper en zorgen ervoor dat de schuifstang in de juiste stand komt te staan. Dat zorgt er op zn beurt voor dat de gripper mechanisch gezien de plaat op de juiste zijde legt maar bedient ook de transfer switch naar de juiste stand.

De transfer switch zorgt er o.a. dat de juiste reset hamer geactiveert wordt. Dus als de transfer switch verkeerd staat bij een oneven selectie wordt idd de pin niet terug gezet. En dat heeft tot gevolg dat de grippermotor zich vastdraait (of zekering eruit blaast), de versterker niet geactiveerd wordt, de cut-off niet werkt en de plaat dus ook niet teruggezet wordt.

Allemaal gevolgen dus. Dus je moet de oorzaak zien te vinden. Het kan zijn dat die betreffende toggle shifter spoel kapot is maar ik zet mn geld meer op de cam switch. Via deze contacten worden de toggle shifters namelijk bekrachtigd. Ik zou dus de cam switch heel goed nazien en afstellen. Kan ook zomaar zijn dat er gewoon een draadje van de cam switch los is.

benbogaard

Re: Ami I 200 geen oneven selecties

Bericht door benbogaard » wo dec 04, 2019 5:27 pm

Beste Super Grover,
Allereerst bedankt voor je reactie!
Het is voor mij helaas abracadabra. Ook het Juke box terminologie is mij vreemd. (ik ga mij wel meer hierin verdiepen) Maar het is voor mij wel duidelijk dat het door een kenner nagekeken moet worden. Fijn dat er liefhebbers zijn die ook andere vooruit willen helpen.
Super Grover, Super Bedankt!

Plaats reactie