r85 start niet op e-5 op display

Plaats reactie
Dimi Starlight r85

r85 start niet op e-5 op display

Bericht door Dimi Starlight r85 »

sinds vandaag jukebox aangezet en plaat geselecteerd, dat lukte.
deed niks je hoort geen plaat selecteren. op display komt code e-5 te staan. op service gezet en op knopje geduwd voor de carrousel te laten draaien geeft een klik maar draait niet meer.
iemand een idee?
schakelaar voor arm een plaat laten opleggen werkt nog ,maar neemt de plaat direct terug op en steekt hem terug in carrousel omdat de plaat zelf ook niet draait. dus carrousel draait niet en waar de plaat op ligt dat draait ook niet.
alvast bedankt

Roy01

Re: r85 start niet op e-5 op display

Bericht door Roy01 »

Een storing die bij dit model niet vaak voor komt. Het kan een defecte microschakelaar zijn maar meer waarschijnlijk gaat het hier een defecte computer of decoderboard ook wel mech board genoemd ( ofwel het printplaatje rechts voor op het mechaniek ) wezen = E1 t/m E12 . Zet de jukebox service schakelaar in de service stand en toets op het toetsenbord "666" in en toets vervolgens "699" in en de error meldingen zouden nu verdwenen moeten zijn. Zet de service schakelaar in stand opperate en probeer het opnieuw, indien de error meldingen terug komen heb je wel een serieus probleem. Deze storingen kan ik in de meeste gevallen wel repareren maar enkel door de jukebox in mijn hobbyruimte aan de test bank te hangen kan ik bepalen in welke unit de fout zit en nee dit doe ik niet op locatie, of neem contact op met een van de reparatie bedrijven hierboven in de startpagina van het forum (mocht er geen van de bedrijven dit systeem in behandeling nemen, de beheerder heeft mijn gegevens) Ik raad dergelijke reparatie's niet aan om zelf te doen en het heeft dan ook een reden dat er niet veel informatie over te vinden is want er zijn heel wat bedrijven en erkende monteurs afhankelijk van dit soort reparatie's dus ik respecteer dan ook de geheimhouding van deze groep betreft dit systeem. Wanneer U toch zelf aan de slag wilt en de printplaat van de computer of mech board beschadigd raakt kun je de jukebox vrijwel zeker naar het stort brengen want dan nemen deze monteurs in dit kleine groepje de reparatie in de meeste gevallen niet meer aan want meeste printplaten bij dit systeem worden in uitwisseling gerepareerd en enkel door eerst een inspectie te doen aan Uw printplaat. U bent dan bij deze ook hiervoor gewaarschuwd, wat U met deze informatie doet is geheel aan U.

Succes,

Roy

Plaats reactie