Stream via bluetooth naar jukebox versterken AMI-I model

Plaats reactie
Johans

Stream via bluetooth naar jukebox versterken AMI-I model

Bericht door Johans »

ik heb een bluetooth kit waarvan je de audio out aan je versterken kan koppelen en zo muziek vanaf je telefoon kan streamen of internet radio...
Kortelings zal ik in het bezit komen van een AMI-I Expo model 1958.
Ik zou graag aan de versterker van de jukebox deze bluetooth kit willen koppelen.
dit moet mogelijk zijn, gezien bvb Sound Leisure zo'n module verkoopt voor jukeboxes - is vrij prijzig)
ik weet echter niet hoe je dit moet doen of aansluiten.
Is er een aux ingang op de AMI versterker?
Voor zover ik reeds heb kunnen vernemen zal dus ook de mute functie moeten uitgeschakeld worden...

Iemand al ervaring en tips handleiding om dit te doen?
alvast bedankt.

Super_Grover

Re: Stream via bluetooth naar jukebox versterken AMI-I model

Bericht door Super_Grover »

De ami versterker heeft maar 1 input uiteraard en die is voor de phono.
Je zult inderdaad iets moeten verzinnen op de muting, welke nu door de camswitch geregeld wordt.

Johans

Bericht door Johans »

Voor alle geïntreseerden:
De input heb ik al onder controle. :P
Inderdaad de versterker heeft maar 1 ingang en dit is een Phono input, dus een AUX signaal zal alleen brom & rommel opleveren.
Echter dat probleem heb ik netjes kunnen oplossen, zonder ook maar iets aan de jukebox aan te passen.
ik heb nl een kastje gekocht voor 23,5 euro dat een AUX signaal afkomstig van bvb een DVD speler, kan omzetten naar een phono signaal.

Vandaag de uitgang van de aangesloten op de phono ingang van de versterker. (aan de andere kant mijn DVD speler)
Plaatje geselecteerd en jawel, prachtig geluid van mijn DVD speler.
Dus dat deel heb ik nu al OK, zonder enige modificatie aan de jukebox.

Deel 2: Hoe kan ik de muting overbruggen als er geen plaatje is geselecteerd? Kan iemand me hier iets meer over vertellen, welke draad ik bvb moet onderbreken. Ik zou hier dan bvb een switch of een relais kunnen tussen zetten.
Ik ben maar een heel klein beetje technisch aangelegd, echter onvoldoende om dit zelf te achterhalen.
Alle tips & hints zijn welkom. Jukebox is een AMI-H.

het is niet mijn bedoeling dat de juke hele dagen CD's gaat afspelen, maar af en toe zo eens een recent nummertje zou leuk zijn.

Johans

Bericht door Johans »

Ik heb het schema eens grondig bekeken, en de mute wordt dus gestuurd via een relais.
op PIn 3 en 4 aan de versterker meet ik ongeveer 25V DC als de mute actief is, en wanneer het relais is aangetrokken 0 volt.

Kan ik dan simpelweg een schakelaar zetten tussen de draad van Pin 3 ofwel van Pin 4.
Met andere woorden als ik op de versterker één van de contacten (3of 4), komt de versterker uit zijn muting en kan er geluid komen.

Kan iemand dit bevestigen aub.

als één van de contacten zijn losgemaakt staat de versterker dan op vol vermogen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
of moet ik Pin 3 en 4 kortsluiten om de versterker uit muting te halen?

Ik zou jullie dankbaar zijn voor een goed antwoord.

Groeten

Super_Grover

Bericht door Super_Grover »

Dat klopt idd. Het muting relay wordt door een wisselspanning van ca 25v continu aangetrokken zodra de jukebox aanstaat en wordt los gelaten door de camswitch als de naald op de plaat komt. Het is idd gewoon een kwestie van 1 van de 2 draden losmaken of onderbreken.
Dan wordt de versterker ingeschakeld, maar niet perse op vol vermogen hoor. Aansluiting 1 en 2 zijn van de volume potmeter en die blijft gewoon in werking.

RichardSchuurs

Bericht door RichardSchuurs »

Welk apparaat heb je gekocht om dit mogelijk te maken? En werkt het naar behoren?

Ik ben erg benieuwd.

Plaats reactie