Nsm 120b selectiekast

Plaats reactie
Roon

Nsm 120b selectiekast

Bericht door Roon » ma jul 17, 2017 10:14 pm

Hoi iemand enig idee of in de nsm prestige 120b en selectie kast van consule 120 past??

Op selectiekast van de consule staat mono 35m en stereo 75s don't Used 20m
Op mijn 120b staat mono 50 m stereo 50m..
De kast ziet er verder hetzelfde uit..

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen

Grt
Roon

Roon

Re: Nsm 120b selectiekast

Bericht door Roon » di jul 18, 2017 10:01 am

Help!!! Tot mijn grote verbazing , geeft de jukebox ook de selectie niet meer aan op schermpje.. kan knoppen drukken wat ik wil maar helemaal niets... :(

Roy01

Bericht door Roy01 » do jul 27, 2017 9:33 pm

Zekeringen controleren :wink:
Laatst gewijzigd door Roy01 op vr jan 11, 2019 1:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Roon

Bericht door Roon » vr jul 28, 2017 8:25 am

Hoi Roy,

Ben erachter dat er werkelijk geen 1 goede zekering in de kast zit, deze ga ik zo even halen,
Dan probeer ik het nog eens.. ik had nog 1 zwaardere en deze erin gezet, tot mijn grote verbazing kreeg ik geluid uit de speakers. In de kast lagen alle relais kapjes los, dus daar hebben ze aan lopen rommelen.na selecteren zag ik dat 1 puntje niet raakten van een relais. Deze goed gezet, en de wagen ging lopen van links naar rechts en terug. Ook werkte de freeplay weer. Zag dat ze een 1.25 zekering in 650mah hadden gezet, deze is er weer uit geklapt.. straks even de goeie zekeringen erin, dan kom ik er op terug. Ik wacht nog even met andere sturingskast.. nu zag ik dat het armpje van platenlichtertje omhoog staat, dus kan het wagentje niet lopen, misschien zakt hij na plaatsen van nieuwe zekeringen..
Je hoort ervan,
Bedankt voor je reaktie... top!!!

Roon

Bericht door Roon » vr jul 28, 2017 5:41 pm

Zo alle zekeringen zijn vervangen, ook in de versterkers,er veranderd niets, zwarte knopje werkt niet.. motortjes draaien ook de platenspeler draait constant.. weet niet of dat moet eigenlijk.. zodra ik selectie geef wil het wagentje rijden.. alleen kan het niet rijden doordat het platenlichtertje omhoog staat . Als ik nu de naalden voorzichtig aanraak hoor ik niets meer uit de speakers :shock:

Roy01

Bericht door Roy01 » vr jan 11, 2019 1:08 pm

Het blijft actueel en omdat dit serieuze gevolgen kan hebben en men het gevaar er niet van inziet als er
Geen enkele goede zekering in zit en deze te zwaar of doorverbonden zijn.

https://youtu.be/NV645PrILLw

1:55 laat zien wat er kan gebeuren met zulke geintjes. In dit geval was het de machine om het vocht uit de ruimte te halen en was de persoon in kwestie verzekerd. ECHTER! Bij doorverbonden zekeringen of wanneer te zware zekeringen worden ge ruikt kan dit ook door een jukebox of andere automaat worden veroorzaakt. Wanneer blijkt dat er zekeringen zijn doorverbonden en de verzekerings inspectie zou dit tegen komen ziet Uw huis er binnenkort misschien ook zo uit en bent U dus niet verzekerd.

Voor reparatie's aan NSM
Google: rkm-automaten

nik

Bericht door nik » za jan 12, 2019 2:03 am

hoi roon ,

Quote " nu zag ik dat het armpje van platenlichtertje omhoog staat, dus kan het wagentje niet lopen misschien zakt hij na plaatsen van nieuwe zekeringen" .

Daar voor geef je aan dat de wagen heen en weer loopt ? maar het bekende armpje syndroom :mrgreen: betekend meestal revisie van de loopwagen omdat een tandwiel of rol op de nokkenas stuk kan zijn / is .

groet nik

Plaats reactie