nsm emerald ice es 5.1 extern aansluiten

Plaats reactie
Animal1

nsm emerald ice es 5.1 extern aansluiten

Bericht door Animal1 »

Hallo Jukebox broeders ,
ik heb een emerald ice gekocht , helaas is daarvan de cd speler kapot
er zit een es 5.1 control unit in , ik heb een gewone cd speler aangesloten ( op de printplaat staat CD)
het probleem is dat de versterker alleen geluid geeft als ik hem op ( service ) met de knop zet
en dan P164 , 1+H cd player indruk ,volume aanpas met P 053 , dan super geluid ,
maar zodra ik de service knop weer indruk , slaat direkt het geluid weg ?
ben al een week bezig maar ik kom er niet uit .
is er een mogelijkheid om de versterker gewoon te gebruiken ? ik zie ook geen andere aansluitingen om iets externs aan te sluiten dus HELPPPPP groetjes Cor

Roy01

Re: nsm emerald ice es 5.1 extern aansluiten

Bericht door Roy01 »

Het decoaderboard van de originele cd unit is tevens de schakeling voor de mute dus een gewone cd speler aansluiten zal niet lukken zonder de mute te omzeilen welke weer niet mogelijk is zonder het decoaderboard aan te passen.

Maar zo moeilijk kan het niet zijn om aan een originele NSM cd speler te komen aangezien deze onderdelen nog met regelmaat te koop staan en deze CD boxen met de massa's gebouwd zijn. Verder bied er iemand met regelmaat een MP3 module aan die de functie van de originele cd speler nabootst op MP, dus de jukebox blijft dan werken als origineel en speelt dan I.p.v. cd's mp3 af. houd er wel rekening mee dat NSM nog altijd de licentie van deze machine's in het bezit heeft en deze MP3 ombouw units ook zelf aanbied en dat wanneer deze machine's aangepast / omgebouwd zijn zonder de originele NSM onderdelen het niet langer toegestaan is deze machine's in openbare ruimten te plaatsen, dus ook niet op een jukeboxbeurs of in een gehuurd zaaltje voor een privé feestje, dit geldt ook voor de "NSM" ELVIS juke welke NIET door NSM gebouwd is en welke zonder licentie een schending van het portret recht heeft.

Het plaatsen van deze machine's buiten de huiskamer is dan geheel voor eigen risico van de eigenaar.
Er zal niet heel streng op worden gecontroleerd maar toch.

Maar mogelijkheden genoeg om deze juke werkend te krijgen hetzij met originele of niet originele onderdelen.

Succes

Animal1

Re: nsm emerald ice es 5.1 extern aansluiten

Bericht door Animal1 »

Roy bedankt voor de uitleg . Super . Hier kan.ik wat mee. Groetjes Animal

Plaats reactie