nsm firebird

Plaats reactie
ikick

nsm firebird

Bericht door ikick »

goedendag,
Sinds 5 jaar heb ik met plezier de nsm firebird.
Nu heb ik een probleem.
De jukebox heb ik opgehangen aan de muur.
Omdat de jukebox toch al gauw 80 kg weegt heb ik de cd houder los gekoppeld en de unit waar de hoesjes inzitten.
Het probleem zit m in het laatste...
De unit waar de hoesjes moeten bewegen is helemaal slag. De hoesjes lopen vast en in het scherm worden meerder errors weergegeven.
Uiteraard ben ik op zoek gegaan naar de oplossing maar dat is niet echt eenvoudig.
Wat ik heb gevonden is erg beperkt.
Wat ik wel heb gevonden is dat de unit gesynchroniseerd kan worden en dat er een ijkpunt op zit.
De errors die worden weergegeven zijn:
error 90,91,92,93 en 94
Iemand enig idee waar ik moet beginnen?
Mvg,
Patrick
Roy01

Re: nsm firebird

Bericht door Roy01 »

Content deleted :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Roy01 op zo jan 06, 2019 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ikick

Bericht door ikick »

das is t m juist......rekjes terug gezet maar het lijkt wel of de wartels niet synchroon lopen.
hoe doe ik dat?
de meenemers werken ook niet mee
jan1800

Bericht door jan1800 »

Hallo

Heb het zelfde probleem alleen zonder de kunststof titelhouders werkt het goed met houders er in error 90.
Heb je het opgelost en hoe stel je het af?

Gr.Jan1800
ikick

Bericht door ikick »

Heb een hele nieuwe unit gekocht via marktplaats. Nsm deed het daarna weer mAr heb nu probleem met afspelen. Doet geen pukkel meer. Meerdere errors
marc1966

Bericht door marc1966 »

Ik kan alleen zeggen dat Roy01 de man is voor NSM . Heeft zo een jukebox in Augustus voor een familie lid eens gerepareerd per toeval kwamen wij bij deze jonge man terecht .
Inmiddels is Roy een goede vriend geworden met verstand van zaken .
Vraag maar eens via de beheerder of hij jullie met elkaar in contact wil brengen .

Mijn ervaring is geweldig

Mvgr Marc

s6 met de NSM
Roy01

Bericht door Roy01 »

Content deleted :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Roy01 op zo mar 07, 2021 6:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ikick

Bericht door ikick »

marc1966 schreef: di dec 22, 2020 11:02 am Ik kan alleen zeggen dat Roy01 de man is voor NSM . Heeft zo een jukebox in Augustus voor een familie lid eens gerepareerd per toeval kwamen wij bij deze jonge man terecht .
Inmiddels is Roy een goede vriend geworden met verstand van zaken .
Vraag maar eens via de beheerder of hij jullie met elkaar in contact wil brengen .

Mijn ervaring is geweldig

Mvgr Marc

s6 met de NSM
inmiddels heb ik het zelf opgelost door de programmering door te nemen.
p22 stond op 0100 en die moet op 099 staan.
alles werkt weer naar behoren gelukkig.
Roy01

Bericht door Roy01 »

P22 is het aantal selecteerbare cd's welke (aantsl CD's / tracks) dus nu klopt het nog niet want CD 100 kun je nu niet kiezen of beter gezegd alles vanaf CD 10 kun je met deze instelling zoals omschreven niet kiezen, 1 dit heeft dus niets met het bladersysteem te maken en 2 als de rest van de instellingen ook zo is ingegeven betwijfel ik het zeer dat de Jukebox naar behoren werkt.
ikick

Bericht door ikick »

Doet t nog steeds👍👍maar je hbt gelijk. Naar behoren niet.
Als er een manual zou zijn voor het instellen de codes dan zou dat fijn zijn.
Wel wat gevonden maar sommige combinaties van de codes werken simpelweg niet
Bvb
Credits zou je kunnen instellen op 99 maar deze moet je steeds handmatig weer terugzetten in de nsm
Roy01

Bericht door Roy01 »

Manuals zijn er gewoon van te krijgen en waarschijnlijk zelfs hier in de Shop. De firebird is van oorsprong een ESIV CD jukebox met CDM 3 techniek. Dus let er op dat je niets hebt aan een ESIV Vinylbox manual , MAAR! .... de meeste mensen die een jukebox hebben willen allemaal zo goedkoop mogelijk repareren en gaan dan liever op zoek naar werkende onderdelen die ze dan uitwisselen, meeste monteurs die de bestaande units wel repareren noemen deze groep PARTSWAPPERS, goedkope vinylboxen en NSM Cd boxen worden vaak bij elkaar geraapt en meestal met iets dat er op lijkt, maar iets dat op elkaar lijkt hoeft niet perse hetzelfde te zijn. of enkel de deur word omgehangen en dan klopt het binnenwerk niet met wat er eigenlijk in het betreffende model zou moeten zitten. Dit maakt het repareren voor leken lastig want heb je de verkeerde manual krijg je de verkeerde info, of het beantwoorden van vragen op Forums van deze jukeboxen door experts haast niet te doen want ook die hebben dan de verkeerde informatie als alleen de deur van een firebird is . Idem voor de zogenaamde Elvis, Rolling Stones, AC/DC ombouw, deze jukeboxen zijn niet origineel door NSM gebouwd of omgebouwd dus een manual voor die modellen is er niet, je zou dan de manual moeten hebben van het model dat het voor de ombouw was en ik kan van hieruit niet zien of de jukebox origineel is of wat het zou moeten zijn

Meestal zit er een typeplaatje links naast de CD unit waar het model in vermeld staat, klopt dit met wat er op de deur staat?

Credits kun je alleen op 99 krijgen in Freeplay mode of met de free credit knop op de afstandsbediening en je in het bezit bent van de service sleutel of dit contact op zijn minst geactiveerd is anders werkt de betreffende knop van de afstandsbediening niet . Als de back-up batterij leeg is word deze instelling niet vastgehouden en zul je iedere keer na het opstarten van de jukebox de programmering opnieuw moeten instellen

Succes

Roy
Plaats reactie