Nsm consul 160 d

Plaats reactie
Eric2

Nsm consul 160 d

Bericht door Eric2 »

Wie kan mij helpen? Na selecteren gaat wagen van rechts naar links en weer terug. Pakt geen enkele single.
nik

Re: Nsm consul 160 d

Bericht door nik »

tja dat kunnen heel veel dingen zijn dit is niet direct zo te verklaren , ik zou eerst een service manual aanschaffen , en van daar uit dit probleem onderzoeken . aangezien heel veel dingen dit kunnen veroorzaken .

mvg...nik
Roy01

Re: Nsm consul 160 d

Bericht door Roy01 »

Precies zoals nik al zegt, heeft elk onderdeel in de jukebox direct of indirect te maken met het inschrijven of uitlezen van de gemaakte selectie's. De vraag waar het aan kan liggen is als we eerlijk blijven, niet te beantwoorden op het forum. Nu word vaak op fora geroepen dat het aan een bepaald onderdeel ligt maar werkelijkheid is dat het prijsschieten is, wie zal het juiste onderdeel roepen. Een beter advies zou zijn een manual en multimeter erbij pakken, tenslotte meten is weten zonder te zweten. Maar men zal wel een technisch inzicht moeten hebben, niet iedereen is even technisch of weet met een multimeter te werken. Dan geef ik het advies om er een monteur naar te laten kijken.

Wat ik nu vooral tegen kom is dat men lukraak wat dingen gaan vernieuwen omdat het in soortgelijke situaties genoemd worden waarbij dat succesvol bleek, maar dat dit vaker gelukstreffers zijn dan regel dat lees je natuurlijk nergens. Je kunt natuurlijk alle elko's vervangen maar als jouw storing als voorbeeld een kabel breuk blijkt te zijn kun je een vermogen uitgeven om alles in de jukebox vernieuwen voor andere
( meestal ongeteste ..... Kuch .... DEFECTE! K-uuch ... ) onderdelen en kun je zelfs alles in drievoud als "sloop" / "Loop" of "Donor" hebben liggen die storing zal niet verholpen worden totdat je die kabelbreuk gevonden hebt, of je koopt een ongeteste vervanger die ook defect is, ( wie zal het zeggen) want de markt voor partswappers word steeds moeilijker, in ieder geval om goede onderdelen te vinden, en of er is nog iets anders stuk dan kom je zelfs met de inhoud van 3 sloopwerken niet verder dan van de regen in de drup om maar een paar voorbeelden te noemen.

Dus waar zit nu het probleem is het eerste waar je naar moet gaan zoeken, dat is de sport van het puzzelen, Als het echt allemaal zo gemakkelijk zou zijn zouden er nu meer monteurs dan liefhebbers moeten zijn, realiteit is dat vrijwel alle monteurs momenteel niet zonder werk zitten. En zonder testbank is dit zoeken naar die bekende speld, als je wel weet waar je naar op zoek moet zijn deze onderdelen op verschillende plaatsen gerepareerd / gereviseerd te koop, kost wat meer maar dan hoef je zelf niet met de soldeerbout en multimeter in de weer en weet je zeker dat de jukebox weer werkt als verder alles in orde was/is

Succes

Roy
Plaats reactie