Cardtridge Seeburg Hf100r

Plaats reactie
Jakob

Cardtridge Seeburg Hf100r

Bericht door Jakob »

Er word mij verteld dat deze cartridge niet gaat werken kwa afstelling.
PHOTO-2022-03-13-13-22-43.jpg
Bijlagen
nik

Re: Cardtridge Seeburg Hf100r

Bericht door nik »

ik snap zo al niet dat deze reproductie cartridge gaat werken, omdat beide naalden de naar de zelfde richting wijzen , en dan zal een kant van de plaat de naald duwen en andere kant van de plaat de naald trekken .

Draaitafels hebben ook altijd een trekkende naald zolang ze bestaan !!.

Dit kan niet lang goed gaan met deze setup dat is zeker !!

En dan nog niet eens over de prijs gesproken die zeer straf is naar mijn mening, om het even uit te proberen of dit goed kan gaan :mrgreen: !.

mvg.......nik
Roy01

Bericht door Roy01 »

Net wat Nik zegt zou ik zelf ook geen duwende naald over mijn platen willen laten gaan, bij een behoorlijke plopje of krasje bestaat de kans dat de naald zich dubbel vouwt en de plaat die normaal prima te gebruiken is onherstelbaar beschadigd. Voor mij
is dit een No Go oplossing puur gebaseerd op het feit dat beide naalden dezelfde kant op staan en juist de A kant en daarmee de meeste gebruikte naald verkeerd om staat

Grt, Roy
austin

Bericht door austin »

men heeft ook ooit Thorpe conversion cartridges gebouwd voor Seeburg , er zijn er die die top vinden ik heb ze 25jaar geleden getest en na 2 platen eruit gegooid , hadden de naalden ook zo staan, gewoon op zoek naar een origineel redhead , zijn nog wel te vinden.
Roy01

Bericht door Roy01 »

Vraag ik mij toch af hoe moeilijk het kan zijn om het element op de A zijde dan andersom te plaatsen tijdens de constructie? want laten we eerlijk zijn, 2 pfanstiehl P-188D elementen tegen elkaar lijmen en er een ander voetje onder plaatsen die de pinnen met elkaar verbinden moet op deze manier toch stukken goedkoper kunnen dan 249,- ?!?!?

In ieder geval kan iedere handige Harry dit zelf wel in elkaar zetten op deze manier.

Succes
marc1966

Bericht door marc1966 »

Hallo Roy ,

Dit wat jij nu beschrijft heb ik al een keer gedaan en werkt top oke is even een klusje maar dan heb je ook iets .
Ik sprak een poosje geleden een duitser die nam een stuk vierkant kunstof en heeft deze gezaagt en gevijlt en er draden in getrokken en daar op idd de 2x pfanstiehl P-188D werken bij hem top

Deze duitser sprak ik op de beurs
Roy01

Bericht door Roy01 »

Hallo Marc,

Deze truc is al redelijk oud en mits dit goed gemonteerd word klinkt dit zeker weten beter dan het kant en klare product.
Natuurlijk experimenteer je als hobbyist dingen uit en ook ik heb het op de "mooie" manier geprobeerd. Maar wat heb je aan mooi, als een duwende naald niet in maar uit de rubber V geduwd word waar de naald normaal in rust? Kortom, dat ding kost een vermogen en klinkt dan ook nooit zo goed als dat het zou moeten kunnen klinken.

Met dat vierkante profiel kun je het geheel zeker iets mooier maken en ziet het er ook "mooi" uit 8)

.
martin knegt

Bericht door martin knegt »

Ik heb dit ook zelf gemaakt van twee van deze elementen en de onderkant van een defect element.
Maar je moet wel iets aanpassen in de versterker omdat het nogal schel klinkt.
Met wat hobby werk en voor 4 euro aan twee elementen heb je iets wat werkt.
Heb het element wel iets zwaarder gemaakt om hem goed af te laten staan aan het eind van de plaat.
martin knegt

5D996769-30EC-43DF-84B0-D0706F52E1AF.jpeg
5D996769-30EC-43DF-84B0-D0706F52E1AF.jpeg (34.08 KiB) 228 keer bekeken
Roy01

Bericht door Roy01 »

Dat bedoel ik dus, ik zie echt geen verschil tussen dat 249,- geval en het element dat jij in elkaar geknutseld hebt, en het zal nog ongetwijfeld veel beter werken dan dat kant en klaar ding.

Mooi gemaakt
martin knegt

Ik heb er totaal al 3 zo gemaakt voor de B en voor een C en voor een Jl
Werkt prima.
nik

Bericht door nik »

De foto is klein maar dit is toch exact het zelfde kwa basis als de dure versie , dus dat de naalden allebei de zelfde kant op staan .

Dus kost geen arm maar nog het zelfde probleem toch ?

groet .........nik
martin knegt

Nee,
Ik heb het element zwaarder gemaakt dus schiet hij niet uit de v vorm en slaat hij goed af wat het probleem was met een gekocht type.
Roy01

Bericht door Roy01 »

Het verkeerd om staan van de naald is waar Nik op doelt idd wel een ding wat ik in mijn jukebox nooit zou willen hebben, maar dat is ieders eigen keuze, De materialen zijn verkrijgbaar dus zou dit ook mogelijk moeten zijn om de naald op de juiste wijze over de plaat te moeten kunnen laten gaan. Het ziet er dan misschien minder strak uit maar dat heb ik liever dan een duwende naald. Als dat een goed idee was had rowe ami ook niet de moeite hoeven nemen om het element achterstevoren te monteren in de toonarm die links van de plaat zit. Dat een pick-up naald een slepende beweging maakt is natuurlijk niet zonder reden.

Maar dat er 249,- word gevraagd voor iets dat je zelf onder de 10,- kunt fabriceren is toch duidelijk dat de prijs/kwaliteit van de jukebox onderdelen compleet scheef ligt, of ligt dit aan mij? Ik krijg de laatste tijd loopwagens van NSM aangeboden voor 125,- niet gereviseerd en zonder element. Terwijl je deze gereviseerd met inruil van een oud wagentje voor 150,- kunt uithalen. Wie gaat er dan voor 25,- minder de moeite doen om deze uit elkaar te halen de onderdeeltjes bestellen en het vervolgens zelf doen en uiteindelijk 100,- duurder uit zijn dan dat iemand anders het voor je doet. En zo kan ik nog wel honderden voorbeelden noemen.
En als je er geen hebt om in te ruilen dan kost een volledige jukebox van dat type compleet niet werkend ook niet meer dan pak het hoog ingeschat € 350,- dus HOE KOMT MEN AAN DIT SOORT BEDRAGEN!?!? geen wonder dat er zoveel mogelijk gesloopt word om MP3 ombouw zooi van te kunnen maken, die gasten worden slapend rijk zo
Plaats reactie