Wurlitzer 2410S doet het opeens niet meer. Opgelost

Plaats reactie
hankypanky

Wurlitzer 2410S doet het opeens niet meer. Opgelost

Bericht door hankypanky »

Hallo Allemaal.
Mijn jukebox speelt al jaren probleemloos, ik heb hem goed werkend uitgezet en de volgende dag doet hij het niet meer gek genoeg.
De versterker buizen branden niet meer je kan niet meer selecteren, kortom om een lang verhaal kort te maken er is ergens een voeding probleem.
Ik heb alle zekeringen gecontroleerd en die zijn allemaal goed.
Ik heb een schema van de jukebox, misschien kan iemand mij op weg helpen met het zoeken.

Gr. Henk
Laatst gewijzigd door hankypanky op wo sep 28, 2022 11:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy01

Re: Wurlitzer 2410S doet het opeens niet meer.

Bericht door Roy01 »

Met een multimeter eens meten of er 220 de verhuistrafo in gaat en ca, 115v eruit komt, als dat het geval is dan de aan/uit schakelaar eens doormeten. Daar zou ik mee beginnen en zo verder tot je bij het gedeelte komt waar je geen spanning meet waar het volgens het schema wel zou zijn.

Succes
marc1966

Bericht door marc1966 »

even de stekker geheel uit het stopcontact halen en dan het contactblok rechts naast de beugel die vanaf de selectiepinnen naar de carouselplaat loopt . Daar zitten contacten check deze eens !!! . Stroom erop en dan het asje van de carousel motor draaien en kijken of de motor op een gegeven moment gaat draaien PAS OP DE CONTACTEN G+HIER STAAT 115 volt op ! Met een beetje geluk werkt ie dan weer .

Probeer ook eens een selectie pin met de hand omhoog te halen let op als dit werkt gaat de carouselmotor gelijk draaien !! ALs dit wel werkt dan kan het in de creditunit zitten of het toetsenbord .

PS waar staat u jukebox welke woonplaats als u wil kunt u bij mijn 2500 even kijken en meten .

Mvgr Marc

PS ook een oproepje op M P of FB is te overwegen
hankypanky

Bericht door hankypanky »

Het is opgelost.
De laatste single die de jukebox heeft gespeeld is niet volledig terug gezet zodat het bovenste gedeelte iets gedraaid is en dan wordt de jukebox compleet uit gezet.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Dank voor jullie reacties.
Gr. Henk
marc1966

Re: Wurlitzer 2410S doet het opeens niet meer. Opgelost

Bericht door marc1966 »

Gdm Henk dus u heeft even handmatig de motor gedraaid zodat de single weer beneden is en het contact gesloten is . Mooi dat het opgelost is
Plaats reactie