Wurlitzer 1900 - single gaat niet terug naar carrousel

martin knegt

Re: Wurlitzer 1900 - single gaat niet terug naar carrousel

Bericht door martin knegt »

De contacten goed schoon maken met een waterproef zeer fijn schuurpapiertje en geen wd40 er op spuiten daar wordt het juist niet beter van eventueel contact reinigen
Het zijn vaak de twee linker contacten op de schakelaar die slecht zijn.
MarcH

Bericht door MarcH »

Het lek is nog niet boven. Het is vanavond wel gelukt om een plaatje te laten selecteren en afspelen maar vervolgens werd deze wederom niet teruggebracht naar de carrousel. Mbv de reset/cancel knop ging de jukebox wel terug naar de ruststand. Pogingen daarna gingen slechter. Dan werd na een selectie het plaatje maar gedeeltelijk omhoog gebracht waarna mbv de reset/cancel knop de zaak weer naar de ruststand gebracht moest worden. En vervolgens begon de 2A DC zekering steeds sneller stuk te gaan.

Ga nu een reparateur inschakelen. Zodra de oorzaak duidelijk en verholpen is zal ik dat laten weten.
martin knegt

Heb je al een waterproef schuurpapiertje tussen de contactengehaald.
Dit is duidelijk het probleem
marc1966

Bericht door marc1966 »

Contacten schoonmaken zoals Martin Knegt heeft beschreven . Dit is voor 75% vaak het euvel smerige contacten
MarcH

Bericht door MarcH »

Ben ook al met schuurpapier en een beetje contactspray in de weer geweest, maar dat heeft tot dusver ook niet geholpen.
martin knegt

Jammer dat het niet gelukt is.
Maar moet in de contacten zitten of kan ook zijn dat het mechaniek zelf te zwaar loopt.
Misschien is het beter om er een monteur bij te halen.
Succes met de reparatie
marc1966

Bericht door marc1966 »

Hallo Martin mechaniek kan idd zwaar lopen en moet dus uit elkaar . Ik heb een 1900 die zeer zwaar liep . Ik heb de pinnensectie er onderuit gehaald en het bovendeel ingespoten met Imal en daarna met Balistol imgespoten goed laten intrekken en aan het carrousel gedraaid . Ook de 3 lagertjes onder de caroussel heb ik eraf gehaald en schoongemaakt daarna een heel klein drupje vet erin gedaan en lopen weer soepel . Alles schoongemaakt terug gemonteerd en werkt weer . Contacten nog eens nagelopen en zuiver gemaakt en nu werkt het weer . Dus jou advies is hetzelfde als mijn advies
Plaats reactie