Ik heb sinds kort een probleem met mijn V200 welke al dertig jaar in mijn bezit is.
Ik heb laatst een plaat weggedrukt met het bekende spijkertje aan de achterkant van de jukebox.
Het Karretje bleef toen even staan en er gebeurde niets meer, ik heb het stekkertje J7 uit de box gehaald.
Op het moment Loopt het karretje als vanouds en selecteert ook als van ouds en speelt ook als vanouds.
Enkel wanneer ik het stekkertje weer in J7 steek, pakt hij de selectie maar gooit hij hem er gelijk weer uit.
Ik Kan dus op het moment geen gebruik maken van de afdruk knop ( spijkertje)
Ik hoop dat iemand mij een hint kan geven wat het probleem zou kunnen zijn, en hoe ik het zou kunnen oplossen
Bij voorbaat veel dank
Seeburg v200
Re: Seeburg v200
Waarschijnlijk blijft het contact dat U met dat spijkertje bediend hangen ( in gesloten toestand)
Even naar kijken en indien nodig"resetten" of vervangen
Succes
Even naar kijken en indien nodig"resetten" of vervangen
Succes
Roy01, bedankt voor jouw reactie,
Ik heb het grote contact dat schuil gaat achter het spijkertje en de kabel tot aan het stekkertje gecontroleerd,
Maar kan niets ontdekken wat niet goed zou zijn, euvel is dan ook nog niet verholpen.
Fout of defect zal dan verderop moeten zitten, heb je misschien nog een tip voor mij.
Alvast bedankt, groet Remaud
ps heb ik wel naar het contact gekeken wat jij bedoelde ?
Ik heb het grote contact dat schuil gaat achter het spijkertje en de kabel tot aan het stekkertje gecontroleerd,
Maar kan niets ontdekken wat niet goed zou zijn, euvel is dan ook nog niet verholpen.
Fout of defect zal dan verderop moeten zitten, heb je misschien nog een tip voor mij.
Alvast bedankt, groet Remaud
ps heb ik wel naar het contact gekeken wat jij bedoelde ?
Ik denk dat U naar een ander contact gekeken hebt dan ik bedoelde of dat het er voor U goed uit ziet maar dit toch niet het geval is, maar dat is voor mij lastig in te schatten. Met die spijker drukte U voorheen platen weg, nu blijft de machine platen weg gooien nadat U een plaat afgedrukt hebt, dit stopt als U stekker J 7 eruit trekt. Hier zit die schakelaar aan vast en als U die stekker eruit trekt word die kring onderbroken en funktioneert de jukebox maar behoren maar kunt U geen platen weg drukken dus kan het eigenlijk niets anders zijn dan die afdruk schakelaar die blijft hangen. Het is de bedoeling dat dat contact open staat zo lang U niet op dat spijkertje drukt
Succes
Succes
Hallo Roy, weer bedankt voor jouw reactie.
Jouw verhaal klopt helemaal, dat is precies wat er gebeurt, stekker j7 er uit en de box werkt perfect.
Contact stond bij het testen wel duidelijk open.
misschien iets met isolatie in stekkertje of contact, Ik ga het van het weekend eens rustig bekijken.
In ieder geval heel erg bedankt weer voor jouw reactie. Groetjes Remaud
Jouw verhaal klopt helemaal, dat is precies wat er gebeurt, stekker j7 er uit en de box werkt perfect.
Contact stond bij het testen wel duidelijk open.
misschien iets met isolatie in stekkertje of contact, Ik ga het van het weekend eens rustig bekijken.
In ieder geval heel erg bedankt weer voor jouw reactie. Groetjes Remaud
Ik ken de staat van deze jukebox niet natuurlijk en als de bedrading nog origineel is bestaat de kans dat de isolatie van de bedrading aan het afbrokkelen is waardoor de geleidende draden tegen elkaar aan komen.
Succes
Roy
Succes
Roy
Roy, ik kan melden dat het euvel aan mijn V200 verholpen is, bij het stekkertje maakte hij vals contact.
Was zo met blote oog niet zichtbaar, Ik nieuwe kabel gebruikt, alles werkt weer perfect.
Ik wil je bij deze nog graag even bedanken voor de duidelijke uitleg, en de tip die tot herstel heeft geleid.
fijne pinksterdagen en groetjes Remaud
Was zo met blote oog niet zichtbaar, Ik nieuwe kabel gebruikt, alles werkt weer perfect.
Ik wil je bij deze nog graag even bedanken voor de duidelijke uitleg, en de tip die tot herstel heeft geleid.
fijne pinksterdagen en groetjes Remaud
Fijn om te lezen dat de jukebox weer werkt. Fijne Pinksteren.
Grtz, Roy
Grtz, Roy