Hallo,
Ik heb al sinds enige tijd een wurlitzer 1900. Gekocht bij Jolina. Het verrijden van deze jukebox ging nogal lastig, omdat er 1 wiel vast leek te staan. Nu heb ik 4 nieuwe wielen gekocht en deze geplaatst. Het bleek echter dat de oude wielen niet vast stonden, maar dat deze, net als de nieuwe wielen vast lopen tegen het frame. De "oude" en de nieuwe wielen hebben allemaal dezelfde voorgeschreven diameter nl. 50 mm. Ook is de lengte hetzelfde als wordt aangegeven voor dit model jukebox. Herkent iemand dit probleem en wat is hier aan te doen? Het verrijden wordt nu wel erg lastig en je moet soms toch aan de achterkant van de machine zijn
Alvast dank
J.Minneboo
Wielen wurlitzer 1900
Re: Wielen wurlitzer 1900
Kast op zijn rug trekken en kijken wat er verknoeid is aan de onderplaat . Dit zijn wielen met pennen eraan die in een slot komen . Vaak word er een nieuwe vloerplaat gemonteerd en de gaten verkeerd over genomen . Je kunt de klossen incl slotjes iet verplaatsten en weer vast zetten . Of met een vrees het hout bewerken totdat de wielen vrijlopen . Let wel goed op dat de vloer plaat goed stevig is soms zijn ze te slap nagemaakt en buigen door .
-
Bedankt voor de reactie. Wat voor maatregelen moet ik nemen, buiten platen verwijderen en mechanisme vast zetten, om de kast zonder problemen op zijn rug te leggen? Ben daar toch een beetje huiverig voor
Achterplaten laten zitten mechaniek vast zetten met de bouten dan achter over halen en schuin plaatsen . Ik zet er een stevige stoel onder en zorg dat de gehele achterwand en zujkanten gesteund worden of op de zitting v d bank laten leunen . Niet geheel plat op de grond leggen dan krijg je hem bijne niet meer recht op . Let op met terug omhoog halen dat de box niet weg schiet !
-
Hartelijk dank voor de reactie. Ga ik proberen