Seeburg Olympia 1972 160 sel

Plaats reactie
Bergmann

Seeburg Olympia 1972 160 sel

Bericht door Bergmann »

Beste,
Sedert enige tijd ben ik in het trotse bezit van een Seeburg Olympia 1972 160 selecties, hij werkt nagenoeg perfect,neemt keurig al de ingegeven selecties en speelt ze keurig af en plaatst ze keurig terug,maar wat nu , wanneer de loopwagen de single terug geplaatst heeft,en wil vertrekken naar de volgende single begint de loopwagen te stotteren met een vervelend geluid tsak tsak tsak,enz,... En loopt met kleine stapjes vooruit,en als ik de loopwagen manueel een duwtje geef, vervolgd hij zijn weg naar de volgende single,Let wel deze fout gebeurt sporadisch dus niet altijd,het wormwiel tss de motor en aandrijfwiel heb ik nog niet vervangen de clutch heb ik goed gereinigd en gesmeerd,de motor condensator is nog de originele,kan het daaraan liggen misschien, in welke richting moet ik zoeken of wie kan me raad geven, bedankt, met vriendelijke groeten Geert
austin

Re: Seeburg Olympia 1972 160 sel

Bericht door austin »

denk dat hij eens een goede smeerbeurt moet krijgen, vooral de clutch en safety pawl , als de clutch bij de vorige eigenaar is zuiver gemaakt met de haardroger wat ik veel lees zal dat euvel nu langzaam terug keren, er is namelijk maar 1 manier om de clutch te reinigen en dat is demonteren, maar probeer eerst met smeren, met wat geluk is dan het euvel verholpen.
Bergmann

Bericht door Bergmann »

Beste,hartelijk dank voor de raad ,ik zal de clutch demonteren en ik hou u zeker op de hoogte van het verder verloop , nogmaals hartelijk dank, met vriendelijke groeten Geert
Bergmann

Bericht door Bergmann »

Beste Austin ,ik het gisteren de clutch gedemonteerd en heel goed gereinigd en opnieuw afgesteld volgens de service manual ook de safety Powel en alles gesmeerd en wat blijkt nu het euvel lijkt slechter te worden en komt nu constant voor bij elke single dus wanneer hij de single terug geplaatst heeft en wil aanzetten naar de volgende single blijft hij haperen en wanneer ik met mijn lampje onder het Platenmagazijn kijk dan staan clutch 2,3 en 4 hevig te klepperen heen en weer ,is het misschien mogelijk dat de clutch versleten is ,ik heb eventueel nog een loopwagen liggen waar dezelfde clutch op zit,weet u nog raad aub waar ik moet zoeken wanneer ik manueel aan het draaitafel wiel draai doet hij perfect alle bewerkingen,...weet u nog raad aub , bedankt, met vriendelijke groeten Geert
Bergmann

Bericht door Bergmann »

Het lijkt me of de clutch in neerwaartse zin niet in de sproggle valt of te traag in de sproggle grijpt of erboven blijft hangen of zie ik dat verkeerd ,wat denkt u aub , met vriendelijke groeten Geert
Bergmann

Bericht door Bergmann »

Beste Austin ,ik heb een andere clutch geplaatst en het probleem is van de baan alles werkt perfect, bedankt voor de gouden tip , met vriendelijke groeten Geert
Plaats reactie